• Yezzicka

-20kg med färre kalorier och mer motion. Följas åt?

Har deltagit i flera trådar om viktnedgång. Men tycker faktiskt att de har en förmåga att dö ut efter ett tag. Lite synd tycker jag. Därför startar jag nu upp en helt ny tråd för oss som behöver läsa om hur andra har det.

Dela med dig av dig själv och dina erfarenheter om viktnedgång/uppgång, träning, klädproblem etc.

Vad har du för mål och delmål och hur ser just din strategi ut?

Välkommen och ett varmt lycka till!

Yezzicka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 22:07
    Uppdateringar 12/6 2005:

Roligt att vi blivit så många och att flera av oss återkommer med intressanta inlägg och kommentarer! Sluta inte att kämpa mot era mål.

Stegräknare är väldigt populärt bland oss tydligen. Flera av deltagarna försöker gå 10000 steg eller mer varje dag.

Vi har bestämt att ONSDAGAR är VÄGDAG! Gå gärna in och skriv lite om hur det gått för er under den gångna veckan!

Onödigt (?) vetande som jag snappat upp i denna och andra vikttrådar:
    1 pizza= 15000steg
    -1kg= 7000kcal

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-24 23:03
    Ville bara hälsa er alla att jag just nu fått upp ögonen för att blogga. Är lite svårfokuserad på FL just nu.

Önskar er all lycka med viktnedgången. Jag återkommer...

• Svar på tråden -20kg med färre kalorier och mer motion. Följas åt?
  • Maddisen80

hmm smarrigt de låter ,jag själv ha ätit chorizokorv med wokgrönsaker

Lotta71 skrev 2008-06-28 13:21:30 följande:
    Har precis gått 1,5 timme. Nu ska vi käka fullkornsris o grillad kycling, mumselimums! Ska festa till det o trä upp grönsakerna på spett!
  • Maddisen80

hejsan ,ja då de är ganska bra, men jag vet inte jag är så trött jämt ,men kanske bero på att jag inte ha druckit kaffe på flera veckor och inte ätit godis ? äter regelbundet nu. Klart du ha förlorat kalorier, imorgon ska min sambo laga min cykel ,nån har förstört bromsarna och växlarna. jag äter middag med vid 18.00 sen kan jag ta en frukt vid 21 -22 eller makrill i tomatsås

ludenben skrev 2008-06-28 15:47:14 följande:
    hej, hoppas allt är väl mer er här inne duktiga ni har vart med prommenader. Gick 4 km idag på förmiddagen, ner till affären och tillbaka. Hemåt är det nästan bara uppför och jag hade en påse med 3 kg köttfärs i handen. Hoppas det har tatt död på i allafall några kalorier. Nu på eftermiddagen har jag kört ett cykelpass i skogen med blandat grus och asfalt och mycket backar... Imorgon tänkte jag prommenera men ingen cykel för vi ska cykla på måndag när vi är barnlediga lite längre. Kyckling till middag här med Hur gör ni på kvällar med maten?? jag äter middag vid 18:00, sen äter jag inget mer för de flesta säger att man inte ska äta på kvällarna om man vill gå ner i vikt. Fettförbränningen är låg nattetid så det man äter gör sig inte kroppen av med. Men sen igår läste jag en annan bok om viktnedgång och där skrev de att man skulle äta på kvällen.
  • Maddisen80

peppkramisar på dig med

Evenstar skrev 2008-06-28 20:49:32 följande:
    *hoppar in och peppar er lite* Kämpa på!
  • Maddisen80

fetaost,oliver du kan äta

ludenben skrev 2008-06-28 19:21:00 följande:
    ja lite kolhydrater på kvällen så man inte får för mycket energi som kroppen inte kan göra sig av med. Har lagt av med mackor nästan helt. De gånger jag äter mackor är vid vissa tillfällen och då endast grovt bröd. Gillar det finska rågbrödet.
  • ludenben

åh typiskt med folk som sabboterar saker för en. Men bra att han lagar den i morgon då så du kan cykla makrill i tomatsås är smaskens. Det ska jag köpa nästa gång jag handlar för det var ett tag sen jag hade det hemma nu.

Maddisen80 skrev 2008-06-28 21:08:18 följande:
    hejsan ,ja då de är ganska bra, men jag vet inte jag är så trött jämt ,men kanske bero på att jag inte ha druckit kaffe på flera veckor och inte ätit godis ? äter regelbundet nu. Klart du ha förlorat kalorier, imorgon ska min sambo laga min cykel ,nån har förstört bromsarna och växlarna. jag äter middag med vid 18.00 sen kan jag ta en frukt vid 21 -22 eller makrill i tomatsås
  • ludenben

Oliver och feta älskar jag. hehe är en storkonsumerare av oliver.

• Maddisen80

jo de är trist att de förstör tycker jag med ,de var en ny cykel jag hade köpt ,de är bara vi som har nycklar ditt cykelförrådet som bor här

ludenben skrev 2008-06-28 21:13:44 följande:
    åh typiskt med folk som sabboterar saker för en. Men bra att han lagar den i morgon då så du kan cykla makrill i tomatsås är smaskens. Det ska jag köpa nästa gång jag handlar för det var ett tag sen jag hade det hemma nu.
  • Maddisen80

bra då kan du äta de

ludenben skrev 2008-06-28 21:14:26 följande:
    Oliver och feta älskar jag. hehe är en storkonsumerare av oliver.
  • tjejen1981

testade matvete idag och det var riktigt mättande, kommer äta det istället för ris, har även köpt cous cous,bulgur. så ikväll var hos min mamma så blev det kantarellsås, de ville ha med grädde jag gjorde en egen sås med lättmjölk kändes onödigt med sås med 40% grädde, sen blev det matvete då och köttfärslimpa

så om jag vill byta ut pasta, potatis o ris så är matvete, couscous, bulgur bra?? ngt mer som jag glömt. och kan ngn förklara varför ej potatis , pasta o ris ej är bra mat vill lära mig

• Maddisen80

Bra att du blev mätt ,de blir man av råris med . när man äter enligt gi får man ha grädde på såse.

tjejen1981 skrev 2008-06-28 22:26:36 följande:
    testade matvete idag och det var riktigt mättande, kommer äta det istället för ris, har även köpt cous cous,bulgur. så ikväll var hos min mamma så blev det kantarellsås, de ville ha med grädde jag gjorde en egen sås med lättmjölk kändes onödigt med sås med 40% grädde, sen blev det matvete då och köttfärslimpaså om jag vill byta ut pasta, potatis o ris så är matvete, couscous, bulgur bra?? ngt mer som jag glömt. och kan ngn förklara varför ej potatis , pasta o ris ej är bra mat vill lära mig
Svar på tråden -20kg med färre kalorier och mer motion. Följas åt?