• Mannehkunda

avklädda kvinnor...

Varför får folk panik när man säger att man inte vill klä sig efter normen utan mer påklätt?
    Måste man gå runt i hotpants och minimala linnen för att inte dra fokus till sig?

De anser att man är förtryckt för att man väljer att dölja sin kropp för andra män. Med dölja menar jag helt enkelt vanliga byxor och en lite längre och inte urringad överdel.

Vad är så himla provocerande? Att jag inte flashar boobsen på stan, eller att jag är gift och då har lovat trohet till min man? Varför ska andra män fantisera om mina behag? Är det inte mer sunt att jag väljer vem jag vill visa min kropp för?

Hade det varit annorlunda om min man varit kristen istället för muslim? Hade det varit ok då att jag vill dölja min kropp?

Jag anser det som värre att man klär av sig för at få blickar på stan, än att man klär på sig för att slippa detta.
    "öh, schyssta pattar" är ingen kommentar jag går igång på.. Men jag kanske är konstig? vad vet jag...

Jag trodde vi levde i ett fritt land där klädkoder inte var norm, och man kan spöka ut sig hur som helst utan att bli förlöjligad.

Tragiskt!!!

• Svar på tråden avklädda kvinnor...
  • Aaglars

Jag klär mig inte utmanande och tänker inte att andra män än min egen skall dras till mig.

Men för den skull skulle jag ALDRIG välja att gå insvept i tunikor från topp till tå och dölja mig med slöja.
    I den muslimska världen är dessa normer satta av MÄNNEN!

• Mannehkunda

vem har sagt något om slöja? Och tunikor har ju alla just nu... dessutom går en tunika inte till fötterna, det är nog klänning du tänker på...

Aaglars skrev 2008-06-09 13:12:16 följande:
    Jag klär mig inte utmanande och tänker inte att andra män än min egen skall dras till mig.Men för den skull skulle jag ALDRIG välja att gå insvept i tunikor från topp till tå och dölja mig med slöja. I den muslimska världen är dessa normer satta av MÄNNEN!
  • Aaglars

OK - vad menar du då eg. då?

Så du tycker att en vanligt klädd svensk kvinna är utmanande?
    Hur vill du klä dig för att vara nöjd?

Du skriver väldigt luddigt!

• Mannehkunda

jaså.. trodde jag skrev tydlig när jag skrev ett par vanliga byxor och en överdel som ej är urringad..

Tycker det är avklätt att gå runt på stan(ej hemma eller på stranden) i kortkort/små shorts och minilinne...

Men jag skulle aldrig kommentera någon som klär sig så, det är inte mitt problem. Men jag vill inte göra det. Är det verkligen så provocerande?

• Norma84

Jag vill bara veta vem/hur/när folk har fått panik för att man är mer påklädd? Bara undrar, annars hänger jag inte med.

• Mannehkunda

ja personen här över till exempel och i en annan tråd...

Norma84 skrev 2008-06-09 13:19:38 följande:
    Jag vill bara veta vem/hur/när folk har fått panik för att man är mer påklädd? Bara undrar, annars hänger jag inte med.
  • Aaglars

Liksom Norma84 förstår inte jag heller vem som klagar på det. Har aldrig hört det...

• idiblon yes

Det är ju bara sjukt när kvinnor tror att män går igång på dem för att de visar lite hud. Ännu sjukare att man inte ska kunna få känna vinden mot huden utan att andra kvinnor tror att man är avklädd för att få blickar. Då har man verkligen blivit indoktrinerad och övertolkar andras blickar. Promise.

Men nej, att någon väljer att gå klädd i täckande kläder provocerar inte mig. När folk som väljer att göra det dock dömer de som INTE är heltäckta så provoceras jag.

• ÄngelBängel
    MrsManneh skrev 2008-06-09 13:18:51 följande:
    jaså.. trodde jag skrev tydlig när jag skrev ett par vanliga byxor och en överdel som ej är urringad..Tycker det är avklätt att gå runt på stan(ej hemma eller på stranden) i kortkort/små shorts och minilinne...Men jag skulle aldrig kommentera någon som klär sig så, det är inte mitt problem. Men jag vill inte göra det. Är det verkligen så provocerande?
    Jag måste ju bo i en mycket konservativ/omodern/tråkig stad eftersom jag träffar ytterst få kvinnor klädda i hotpants och minilinne på stan. Vi måste röra oss i totalt olika kretsar för jag har aldrig hört någon kommentar om att jag klätt mig för MYCKET jag förstår inte ditt problem alls.
  • Mannehkunda

Självklart gör inte alla män det, men för oss med lite större bröst till exempel blir det ett problem tyvärr. De får tydligen kommenteras hur som helst. Vinden mot huden kan man känna ändå, det finns ju fina kläder i tex linne.
    Menade verkligen inte att döma de som inte täcker sig, sorry om du uppfattade det så...
    Men jag vill inte bli kallad förtryckt för att jag respekterar mig själv och min man.

idiblon yes skrev 2008-06-09 13:20:59 följande:
    Det är ju bara sjukt när kvinnor tror att män går igång på dem för att de visar lite hud. Ännu sjukare att man inte ska kunna få känna vinden mot huden utan att andra kvinnor tror att man är avklädd för att få blickar. Då har man verkligen blivit indoktrinerad och övertolkar andras blickar. Promise.Men nej, att någon väljer att gå klädd i täckande kläder provocerar inte mig. När folk som väljer att göra det dock dömer de som INTE är heltäckta så provoceras jag.
Svar på tråden avklädda kvinnor...