-
Svar på #639Kan bero på telefonterror. Det finns tyvärr otrevliga typer som vill göra sig lustiga över andras namn. Då blir utvägen att svara hallå. Tråkigt, men man vänjer sig.Prettypink skrev 2008-06-21 23:47:53 följande:........Och varför svarar man bara "Hallå" i telefonen? Man vet ju inte vem som svarar. Är det vanligt att man inte svarar med sitt namn??Känner jag inte igen numret som ringer till mig så svarar jag alltid med mitt namn? -
Att svara med telefonnummer är väl ganska logiskt, om man vill bekräfta för den uppringande att telefonisten har kopplat rätt. Det vill säga att telefonisten har kopplat till det nummer som uppringaren har slagit.
Gamla vanor kan sen sitta i i många år.
Nya tider - nya seder. -
Att svara med telefonnumret var logiskt på den tiden då man ville bekräfta för uppringaren att telefonisten hade kopplat rätt. Den som ringde upp visste vilket telefonnummer vederbörande hade slagit, antog man i alla fall då.
Gamla vanor kan sedan sitta i. -
Beroende på vad det är för livsmedel och förvaring (temperatur när det gäller frys) och helkonserv som är oskadd, så behöver inte maten bli oätlig bara för att den förvarats ett decennium eller mer. Vitaminhalten sjunker och om livsmedlet innehåller mycket fett, kan smaken bli sämre eftersom fettet kan härskna, men det är trevligt att läsa att det finns människor med förnuft, som inte okritiskt går efter bäst-före-datum utan rättar sig efter om maten är tjänlig.Hellvira skrev 2008-08-11 19:12:10 följande:Pappa i ett nötskal! Vad gör det om denhär syltlöken gick ut i april 04. Den har ju stått tortt och svalt och oäppnat! -
För många år sedan fanns det att köpa.Indillia skrev 2008-08-31 11:13:34 följande:Ingen som stött på ett inplastat tangentbord? Det om något blir väl smutsigt och slitet Iaf hos mig.
Det var ett genomskinligt skydd att lägga över tangentbordet. Plasten var mjuk, så det gick bra (skulle i alla fall gå bra) att skriva med skyddet på. Det kostade ungefär som ett tangentbord
Det skulle skydda mot kaffe och smuts. Det fanns då också dammsugare för tangentbord
Är man stenålders
så har man sett en hel del
-
Det finns de som tycker att det är roligt att ta ner badrumsskåpet innan gästerna kommer, tömma det, lägga det ner, fylla det med ping-pongbollar eller frigolitbitar, stänga luckan, hänga upp det och sen se om någon av gästerna.......