Inlägg från: ming |Visa alla inlägg
  • ming

Konstiga saker hemma hos andra människor

Vi umgicks lite med en konstig familj förr. De flyttade lite längre bort, så när man hälsade på så stannade vi och sov över några dagar.
    Vi var alltid tvungna att ta med vårt eget toapapper, eftersom de inte använde sånt. Istället hade de en hink inne på toan med fuktiga handdukar som deras familj använde. Eller om de var fuktiga efter att de hade använt dem, jag vet inte. Äckligt var det iaf!

• ming
    snart3barnsmamma skrev 2008-06-12 18:56:48 följande:
    VAAAAA?????
    Ja, jag tror ju nästan inte på det själv! Men jag mindes det när jag läste om alla stjärthanddukar.
    Så äckligt!
  • ming
    Knytets mamma skrev 2008-06-12 19:14:52 följande:
    Vad hade de för förklaring till det hela? Ofta stopp i avloppsrören eller?
    Ingen aning, men jag ska fråga om mina föräldrar vet varför. Annars tror jag helt enkelt bara att de var snåla eller fattiga. Stopp i rören kan det ju egentligen inte ha varit, eftersom vi fick ju använda papper.
  • ming

När jag var hemma hos en kompis till mig vars familj hade bondgård, hade hon lite sysslor hon var tvungen att göra. Eller ja, det kändes som att föräldrarna "passade på" att tvinga dem att göra saker när kompisar var och hälsade på, eftersom då skulle vi kompisar
    också hjälpa till (för hur kul skulle det ha varit att sitta på deras rum och vänta på att de skulle mocka klart i stallet, eller ge kossorna hö). Det kändes faktiskt som att vi kompisar förväntades att hjälpa till.

• ming
    Poppy Lee skrev 2008-06-12 20:29:26 följande:
    Här är bildbevis på att folk faktiskt har stjärthanddukar:reflexion.blogg.se/2006/august/gaster-eller-s...
    3. Kanske värst av allt: Finns det familjer som de facto har en stjärthandduk i badrummet utan att märka ut den? Intressant tanke när man varit inne och blaskat av ansiktet.

Aaaaahhhh!

Om man nu har en stjärthandduk, varför skulle man då hänga den tillsammans med de man torkar sina händer med?? Och varför skulle hela familjen dela på den, varför inte ha var sin?? Det fattar jag inte!
  • ming

Förresten hänger mina föräldrar flugsmällan på samma krok/ar som kökshanddukarna i köket. DET är också äckligt och vidrigt, och jag vet inte hur många gånger jag har sagt till dem.

• ming
    Shila skrev 2008-06-14 10:40:12 följande:
    från mitt jobb gjorde vi hembesök hos en familj och de hade ställt alla sina skor och kängor på HATTHYLLAN och det var under vintern. Barnens skor var riktig skitiga
    Fast det var väl inte så konstigt, de kanske hade en hund som tuggade på skor eller en katt som kissade på saker som ligger på golvet.
  • ming

Skaffa menskopp så slipper ni oroa er för att det inte finns papperskorgar på toaletterna. Det är mycket mer miljövänligt också, än alla dessa onödiga engångsbindor och tamponger.

• ming
    Hellvira skrev 2008-07-18 22:01:03 följande:
    Vad gör man på sttällen man inte har tillgång till rinnande vatten då?
    Man kan skölja den i all vatten som man kan tänka sig att bada i, men ska man ut nånstans där det inte finns vatten och/eller tvättmöjligheter (dricksvatten finns ju dock säkert alltid, så det skulle man ju kunna använda) kan man ju så klart vid det tillfället använda engångsartiklar.

Men det var ju mest en lösning på bristen-på-papperskorgar-hos-bekanta-problemet. Och samtidigt bättre för miljön (ungefär som att inte använda engångsblöja, det blir ju tusentals ton med blöjsopor varje år, totalt onödigt).
Svar på tråden Konstiga saker hemma hos andra människor