Är så rädd att flyga. Ge mig Tips!!
Hur ska man hantera sin flygrädsla, jag är fruktansvärt rädd att bli allvarligt sjuk och inte hinna få vård, typ kvävas på planet eller likn. Käner någon igen sig? Hur hantera? Tips
Hur ska man hantera sin flygrädsla, jag är fruktansvärt rädd att bli allvarligt sjuk och inte hinna få vård, typ kvävas på planet eller likn. Käner någon igen sig? Hur hantera? Tips
knuff...
tack
Vill någon annan berätta om sin flygrädsla?
Tack mrs A
Anonym (been there): det är sant och tänkvärt. Men som sagt panikkänslor och dess fysiska symptom är verkliga för mig som är rädd. Ja det är rädslan för att inte kunna få hjälp som är störst.
Tack för tipsen har tittat på de sidorna, jag är som sagt inte rädd för olyckor eller liknande, inte på det sättet i a f. Utan det är just typ syrebrist och sånt att syrgasen inte funkar etc. Nån som vet om alla plan är utrustade med defibrillator?
Anonym (been there):Ja i vissa sit. är jag orolig för att plötsligt bli dödssjuk och inte hinna få hjälp i tid..
Tipsen om lugnande medel kanske kan vara en nödlösning
(flyger om två veckor så hinner tyvärr inte gå nån kurs även om det låter kanonbra) kan man be sin husläkare skriva ut nåt sånt tro?
Anonym (been there): you´r right
Anonym: sprit är nog ingen lösning, handlar ju i grund och botten om kontrollbehov. :)
Ja jag kanske skulle ringa flygbolag-flygplats innan resan för info och berätta om min rädsla...
Jag ska resa två kortare 1 - 1,5 timmes resor på en dag. Till grekland
Tack för att ni hjälper mig att göra det mer konkret att risken är liten och säkerheten på flygplan stor. Lite mer lugnad nu. På FL finns hjälpen :)
Mrs A. Ja den sortens ångest/rädsla är ju ologisk och irrationell, som tur är spricker ofta trollen när de dras fram i solen :)