• jeanettte

Vad är en DNA-kod

som rubiken lyder.. vad menas med detta?

en DNA-kod?

• Svar på tråden Vad är en DNA-kod
  • Wren

TATTAGGUUTTAAAGGTGGTTTU etc.
    en kombination av 4 olika aminosyror.

vad är du ute efter mer specifikt?

• jeanettte
    Wren skrev 2008-06-10 00:39:43 följande:
    TATTAGGUUTTAAAGGTGGTTTU etc.en kombination av 4 olika aminosyror.vad är du ute efter mer specifikt?
    njea vad som menas med en DNA kod... har en uppgift i skolan där det står att jag ska beskrvia vad det är med egna ord typ
  • anarkokapitalist
    jeanettte skrev 2008-06-10 01:25:15 följande:
    njea vad som menas med en DNA kod... har en uppgift i skolan där det står att jag ska beskrvia vad det är med egna ord typ
    Du kanske ska testa att göra dina egna läxor, är ganska nyttigt har jag hört.
  • Gimle

Att gora sin laxa ar att ta reda pa svaret pa fragan och forsta, eller?

Din DNA-kod bestammer hur du byggs upp och fungerar och finns i alla celler. Cellerna anvander koden for att skapa nya celler.

• jeanettte
    anarkokapitalist skrev 2008-06-10 02:22:05 följande:
    Du kanske ska testa att göra dina egna läxor, är ganska nyttigt har jag hört.
    jaahaa ja men det har jag ju inte gjort... För det är klart, man ska ju inte fråga om man inte förstår - jag har ju letat och läst men allt förkalras så svårt.
    Vad jag har hört är nyttigt är att korkade inlägg inte behövs.
  • Tecken
    jeanettte skrev 2008-06-10 06:04:02 följande:
    jaahaa ja men det har jag ju inte gjort... För det är klart, man ska ju inte fråga om man inte förstår - jag har ju letat och läst men allt förkalras så svårt. Vad jag har hört är nyttigt är att korkade inlägg inte behövs.
    Kan du inte skriva vad det är som du _har_ förstått, så kan vi på FL fylla i luckorna?
  • Wren

och på vilken nivå vi ska förklara. är det gymnasienivå eller högskolenivå?

• OZgirl

Googla kanske? Wikipedia?

Kommer inte på fråga Tyko, du har druckit glögg!
  • jeanettte
    Tecken skrev 2008-06-10 08:04:24 följande:
    Kan du inte skriva vad det är som du _har_ förstått, så kan vi på FL fylla i luckorna?
    nej jag förstod inte riktigt vad en DNA kod var - om det är det som "håller" i det genetiska eller vad det är. så himla svårt att förklara för det stog hur mkt som helst när jag sökte.. om proteiner o aminosyror o massa bokstäver=) blev inte riktigt klok
  • jeanettte
    Wren skrev 2008-06-10 11:32:59 följande:
    och på vilken nivå vi ska förklara. är det gymnasienivå eller högskolenivå?
    det är gymnasienivå men inte ens jag vet hur mkt dom vill veta. jag skulle bara beskriva vad det var typ... rätt kortfattat.
Svar på tråden Vad är en DNA-kod