Muslimska pojk och flicknamn, internationella?
Hej,
någon som har förslag på muslimska pojk och flicknamn, helst internationella, som passar lite överallt.
Hej,
någon som har förslag på muslimska pojk och flicknamn, helst internationella, som passar lite överallt.
Mina pojkar heter Khaled, Omar och Ayman. Omar är väl det som är mest internationellt.
Al Djazair skrev 2008-06-22 19:24:11 följande:
...och han hade ingen aning om att det var så! Men jag var inne på länken ovan och visade och vad kan man säga! Har är väl inte så upplyst
Fenomena
Ja, det är ju så med dessa suror att man inte vet vad det betyder, Ta-ha, Ya-sin. Det kanske har en dålig mening, det vet man inte.
Elias är fint, ett av mina favoritnamn!
Hmm, jag läste lite på den där sidan och det slog mig att överallt när det inom islam pratas om hur man ska namnge barnet och till vad, så är det bara pojknamn som är på tal (inte så konstigt iofs väl då det är rätt så mansdominerat hela tiden).
Men vad gäller om flicknamn? Finns det några flicknamn som är rekommenderade och bättre än andra eller finns det några som inte är bra?
Iman är vackert.
Fenomena
Asiya är också ett mycket bra flicknamn då hon var en av de fyra bästa kvinnorna. Hon var Farao's fru och tog hand om och uppfostrade Moses.
Jag tycker Hadjar e fint, och sedan så e ju Hagar (svenska formen) med i bibeln oxå...
Säger UmmHadjar hehe