Inlägg från: Hallontrollet |Visa alla inlägg
  • Hallontrollet

Smink smink smink igen o igen!

Lag ut någon bild på dem då?
    Jag vill se ju om ja ska beställa :)

snobben skrev 2008-06-11 14:14:16 följande:
    Ja, det är ju det. prova olja till ansiktet, jag använder det ofta och det är kanon Fick mina skuggor från Mine idag, provade på handen och de ser jättefina ut. vet ju dock inte hur de ser ut på efter ett tag.
  • Hallontrollet

Vart får man tag på alla de oljorna?
    ICA?
    Jag har jätte torr hy och också problem med finnar som kommer då och då.
    Ditt recept är det sista jag testar innan jag går till en läkare :(

snobben skrev 2008-06-11 15:16:53 följande:
    Jag blandar en egen olja på mandelolja, kamomillolja och gurkörtsolja, smörjer med det. Tar säkert minst 1 timme innan det gått in i huden så den kan vara bra att ha som nattkräm.
  • Hallontrollet

Är det dyra oljor vi pratar om :)

Tack så jätte mycket för ditt svar!
    Hänger du kvar i Pärltråden också :)
    Kram

snobben skrev 2008-06-12 23:00:09 följande:
    Har beställt på nätet. Tror det var bodystore. Man kan kombinera egna oljor efter sina egna behov.tex: Mandeloljan-Halvfet olja som absorberas ganska långsamt (20-50 minuter). Mycket gammal som hudolja för att mjuka upp hud och sårskorpor t. ex. i salvor för psoriasis och andra eksemm. Utmärkt som sminkborttagare som den är eller som ingrediens i rengöringskrämer. Torr, grov, rynkig (brukar gälla som antirynkolja), all slags känslig hy, babyhy, hy med pormaskar. Bra till oljeinpackningar till håret.Kamomillolja- Bra för Slapp hud, nervös och ömtålig hy. Gurkörtsolja-Torr olja som absorberas snabbt (15 minuter) utan att kladda. Som andra oljor mjukgörande och skyddande, därtill näringsrik. Ökar cellernas syreupptagning, läkande på sår och bölder. Mjukar upp självsprickor, eksem och psoriasis. Passar alla hudtyper men den fuktbevarande och lugnande effekten gör gurkörtsoljan särskilt lämplig för åldrad hud och på torr och fjällig. Den är även bra i hudvårdsmedel som inte ska vara feta, t .ex. för aknehy. Sen tvättar jag ansiktet ett par gånger i veckan med en blandning av liiite ricinolja och mer olivolja.
  • Hallontrollet

Hallå!
    Tittar in en snabbis och läser ikapp alla tips :)

Nu tänkte jag kolla hur ni rengör era penslar?
    Insåg att det är dax för min del att göra rent mina men vet inte hur och med vad som är bäst?
    Ge mig era proffstips :)

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!