• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • greeneyes

wohoo! *först*

*bjuder på rosa skumpa*

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • luspudel

Skumpa är ju aldrig fel =)

Längesen jag skrev nu, måste bara berätta om världens sminkmissöde haha. Jag tog studenten nu, och på studentbalen hade jag gömt mitt smink hos killen.... Japp. Allt jag hade var (tack gode gud) mitt underlag, ett gammalt mascaraprov samt ett taskigt rouge med ännu taskigare borste. Men tänk så fint det gick ändå :D

Fridapida, det där guldpudret såg himla lockande ut...! Har du någon bild där du använder det? =)

• Fridapida
    luspudel skrev 2008-06-10 10:58:16 följande:
    Skumpa är ju aldrig fel =) Längesen jag skrev nu, måste bara berätta om världens sminkmissöde haha. Jag tog studenten nu, och på studentbalen hade jag gömt mitt smink hos killen.... Japp. Allt jag hade var (tack gode gud) mitt underlag, ett gammalt mascaraprov samt ett taskigt rouge med ännu taskigare borste. Men tänk så fint det gick ändå :DFridapida, det där guldpudret såg himla lockande ut...! Har du någon bild där du använder det? =)
    Grattis till studenten. Men hjälp vad jobbigt att du glömt ditt smink. Samtidigt, jag är övertygad om att du var minst lika vacker ändå!

Om du kollar in i min blogg kan du se att jag har det på flera bilder. MEN det syns dåligt på bild. Det ser MYCKET bättre ut i verkligheten. Jag använder det hela tiden.
  • luspudel

Tack =) Haha jovisst det blev jättefint, men det skapade sjukt mycket stress =)

Jag ska spana in där, kanske ser jag lite iallafall =)

• greeneyes

Puffar igen för min fråga: nån som har fler bilder på 80-talssmink? Vill ju att det ska vara klassiskt 80-tal men ändå snyggt liksom. Den blåa i förra tråden var klockren, men jag passar ju inte i blått, vad ska jag ha för färger då?

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • LMK

greeneyes skrev 2008-06-10 13:39:37 följande:

Puffar igen för min fråga: nån som har fler bilder på 80-talssmink? Vill ju att det ska vara klassiskt 80-tal men ändå snyggt liksom. Den blåa i förra tråden var klockren, men jag passar ju inte i blått, vad ska jag ha för färger då?
    Fniss, vem passar i 80-tals sminkningar nu över huvudtaget?!
    Jag gillar Kylie Minouge skarpt! Hon lyckas plocka ihop från många stilar & skapa sin egen. Se här tex: www.kylie.com/gallery/1714248/0/4 Hur coolt som helst!

Här är annars något med grönt i : www.grooveeffect.com/post/012807-barbie-loves-mac-limited-edition-color-collectio.php

Madonna är väl annars en ganska bra inspirationskälla till 80-talet.
  • Shoppingtokig

Fick svar från Lookfantastic idag angående att de hade skickat fel Tigiprodukt. De skulle skicka min Body lotion idag och duschcremen fick jag behålla som "plåster på såren"

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!