• ixc

Smink smink smink igen o igen!

Har frågor!

Jag provar själv att sminka ögonen...med blandat resultat. Ovan helt enkelt. Jag fick lite hjälp med färger i en butik (inte H&M el likn) och trivs bra med dom. Två färger.

Hur har ni andra lärt er att fixa ögonen? Ni själva, vänner, eller i butik...eller..?

Och...till små ögon...med korta fransar och rätt ostyriga bryn...några spontana tips?

• ixc

Knott

Tackar för tipsen!

För övrigt...

Som "bas" från brynet till frans har jag en ljus skugga, sen en mörkare (tror den kallas Granit) från frans upp till "loben" tror jag det heter. När jag nlundar syns den inte så mycket iaf. Jag kanske inte borde ha en mörk där...någon som kan ge förslag på annan färg? JAg har melerade ögon- grå blå...mest.

Sen är det svart mascara, svart kajal under övre fransraden, det känns som att det får fransarna att se lite mer tjocka och längre ut...eller så är det bara inbillning!?

Jag tycker det är så krångligt att få till ögonen...resten har jag fått till bättre.

• ixc

Vad skulle ni som är vana att lägga make säga...att de mest vanliga nybörjar felen är?

Ni som sminkar er innan jobb, hur lång tid tar ni på er för just ansiktet? Från duschen tills ni går hemifrån- hur ser er procedur ut? Hur lång tid tar det, ca?

• ixc

Jag har funderingar på att köpa en metallisk/shimmer skugga, är det annorlunare att arbeta med sådan, än med vanlig matt?

• ixc

Ok!

En annan fråga om den typen av skugga...kan man ha sån samtidigt som en mat...eller flera av dom..? Eller...ser et konstigt ut om man har matt närmast brynen...och shimmer vid fransar och upp mot ögongloben?

Jag funderar på att "unna" mig att köpa imorgon...är nyfiken på vad ni säger om saken...

greeneyes skrev 2008-06-17 23:40:35 följande:
    om man blöter penseln så kan man få fram skimret bättre, och då blir den mer heltäckande liksom *svårt att förklara*.. jag har dock nästan alltid icke-matt skugga, tycker det ger mer liv till ögonen.
  • ixc

De jag har tänkt mig är inte jätte skimmriga, men, förhoppningsvis lyser de upp mer.

• ixc

Glad midsommar...i efterskot kanske?! Det kanske bara är jag som går in här en sån här dag?!

En fråga som jag hoppas att någon kan ge svar på såsmåning om!

Vilket märke på ögonskugga tycker ni sitter bra hela dagen? Om man gör iordning sig vid kl.7 på morgonen...och hoppas på att det håller sig till kl.17? (Gärna något som man kan titta på i butik...jag bor i Sthlm.)

Eller...är det ett önsketänkande?

• ixc

Ok! Tack!

kickan82 skrev 2008-06-21 12:36:30 följande:
    Mac ögonskuggor sitter bra hela dagen...älskar dom...dom finns på NK i Stockholm vet jag...
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!