Inlägg från: Yohanna85 |Visa alla inlägg
  • Yohanna85

Smink smink smink igen o igen!

ush nu är jag så trött på mina finnar! är det ingen annan som får det? jag tror jag gör allt, har använt dermalogicas, tog slut pröva annat, men snart får jag hem dermalogica igen. Jag sminkar mig alltid med mineralsmink, annars vill jag inte gå ut knappt. Det jag undrar är vad är igentligen bäst, att ha mineralsmink varje dag eller kanske låta det vara ibland?
    Jag tvättar mig noga varje kväll och återfuktar, har aleovera gele från ren planta, som hjälper det att läka snabbare (märker tydlig skillnad) men det kommer nya. Jag tar bara kallt vatten på morgonen och återfuktar eftersom jag sminkar mig med mineral som gärna är lite uttorkande. (kan ej tvätta med något annat, känslig hy). Skrubbar, och ångar en gång i veckan.

Suck! Hormonfinnar kallas det väll, har nyss börjat ätit yasmin i 1½ vecka, jag vet det tar tid. Men tålamodet är kort, någon annan som har problem hy. Vad gör ni? Har funderat på en primer, som jämnar ut ojämnheter, som pigmentförändringar efter akne, vilken är bäst? täpper primer igen porer?

Nu vart det ett långt inlägg =)

• Yohanna85

snobben
    Vad du än gör så torka inte ut hyn, då får du bara fler finnar. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, fett löser fett så prova att köra oil cleansing method. det innebär att du rengör ansiktet med olja och kan sen smörja in ansiktet med olja. Man tror det inte men det brukar göra susen. I början kan man få mer finnar men det ska gå bort sen. Kan ju vara värt att prova och dyrt är det inte.

Tack för svaret, jag använder mig av OCM, tycker om den väldigt mycket! så det blir minst en gång i veckan. Men har testat mandeloljan i nästan en månad, hade dermalogicas innan. Jätteskönt, tvätta med mandelolja och fukta med aleovera gele och någon droppe med mandelolja. Men sen fick jag mera finnar, och det kom i pannan och på kinder där jag aldrig får annars. Kanske skulle det blivit bättre om jag höll ut det tror jag, men gick tillbaka till dermalogica för några dagar sen, och det funkar på mig. Det gör det inte värre iallafall =) tycker att jag är inne i en bättre period nu. Men tänker testa detta med olja igen efter bröllopet, men just nu vill jag bara få bukt på denna akne inom två månader. Och jag följer ditt råd att INTE torka ut huden =)

• Yohanna85
    Jooohanna skrev 2008-06-12 17:13:40 följande:
    Yohanna 85:Usch, känner igen mig i det du skriver! Så himla trist. Har också kört dermalogica som jag tycker hjälper till viss del men inte helt. Nu har jag precis börjat en kur med vitaminb5 som jag hört mycket gott om, hoppas på att det funkar! Återkommer om ett tag med en utvärdering... Använder mineralfoundation från Jane Iredale (säljs bara hos hudterapeuter) och det är jättebra, förvärrar ingenting utan ska snarare hjälpa sa min hudterapeut. Tydligen är den framtagen för problemhud och ska verka läkande vilket jag är beredd att skriva under på. Lycka till!
    Du får gärna uppdatera om b5 vitamin. Har funderat på det. Men just nu käkar jag yasmin p-piller och hoppas att det funkar. Va bra att man kan ha smink varje dag utan att få dåligt samvete för huden sin =) dock tycker jag dermalogica inte gör det sämre i alla fall, använder det också !
  • Yohanna85

vilken primer tycker ni är bäst? jag vill ha en som jämnar ut pigment i hyn, ska ha den till mitt bröllop

• Yohanna85
    Yohanna85 skrev 2008-06-16 12:03:39 följande:
    vilken primer tycker ni är bäst? jag vill ha en som jämnar ut pigment i hyn, ska ha den till mitt bröllop
    har läst lite om smashbox primern, är den så bra som det skrivs? *puffar*

tänkte satsa på den eller clarins
  • Yohanna85

bästa vattenfasta mascaran?

vill ha lite volym och längd, ska bli till min bröllopsmakeup

• Yohanna85
    02Smulan skrev 2008-07-04 15:52:49 följande:
    YSLs, den med guldhylsan... Sitter bra och ger volym och längd.Min chef som jobbat i makeupbranschen i typ 20 år tycker det är den bästa och vill bara använda den.
    tack, finns YSL inne på H&M eller Åhlens? Eller får jag gå till en riktig makeup affär kanske.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!