Smink smink smink igen o igen!
ush nu är jag så trött på mina finnar! är det ingen annan som får det? jag tror jag gör allt, har använt dermalogicas, tog slut pröva annat, men snart får jag hem dermalogica igen. Jag sminkar mig alltid med mineralsmink, annars vill jag inte gå ut knappt. Det jag undrar är vad är igentligen bäst, att ha mineralsmink varje dag eller kanske låta det vara ibland?
Jag tvättar mig noga varje kväll och återfuktar, har aleovera gele från ren planta, som hjälper det att läka snabbare (märker tydlig skillnad) men det kommer nya. Jag tar bara kallt vatten på morgonen och återfuktar eftersom jag sminkar mig med mineral som gärna är lite uttorkande. (kan ej tvätta med något annat, känslig hy). Skrubbar, och ångar en gång i veckan.
Suck! Hormonfinnar kallas det väll, har nyss börjat ätit yasmin i 1½ vecka, jag vet det tar tid. Men tålamodet är kort, någon annan som har problem hy. Vad gör ni? Har funderat på en primer, som jämnar ut ojämnheter, som pigmentförändringar efter akne, vilken är bäst? täpper primer igen porer?
Nu vart det ett långt inlägg =)