• k girl

Smink smink smink igen o igen!

Tillbaka från Italien. Det blev inte något Sephorabesök för mig, men däremot tog jag mig förbi MAC i Stockholm och där blev det två ögonskuggor (en krämögonskugga och en vanlig). Jag har tyvärr fått ett gäng semesterfinnar som är mindre trevliga. Inga hudvårds/parfyminköp, bara mat (färsk tryffel, ost) och vin, kläder och en jättefin handgjord skinnhandväska som min make gav till mig.

• k girl
    LMK skrev 2008-06-12 13:21:23 följande:
    k girl skrev 2008-06-12 13:17:31 följande:Välkommen hem!! Lät som en god shopping Kul med MAC skuggorna. Vilka blev det?
    Det blev en Paint Pot i färgen Rubenesque och en vanlig ögonskugga i färgen Star Violet, en väldigt vacker rödlila skimrande skugga.
  • k girl

Cuprina: Urban Decays primer är väldigt bra.

• k girl
    Cuprima skrev 2008-06-14 12:54:02 följande:
    Ni som köpt Nars blush orgasm var har ni köpt den? och hur mycket fick ni ge för den?Har precis skickat bud till makens jobbarkompis som just nu befinner sig i USA för att fria till sin flickvän... och givetvis måste jag störa honom med en sådan begäran det är ju superviktigt *host*
    Jag köpte den via kissandmakeupny och jag betalade inte mer än ungefär 150 kronor för den (tack vare den låga dollarn).
  • k girl
    Pindus skrev 2008-06-15 21:14:16 följande:
    jag hittade sephora när jag var i Rom :) inte så billigt men shoppade iaf mest från deras egna märke, bla body scrub o lotion, läppglans o ögonskuggor :) Blev besviken på att det inte fanns philosophy...
    Gick du på den som ligger under Roma Termini? Vi hade verkligen fullt upp så det blev inte av att gå dit för oss (vi fick kuta för att hinna med vårt tåg till Florens).

Philosophy har i alla fall funnits på COW parfymeri, jag har en del Philosophyprodukter jag har köpt där.
  • k girl

Liiza: MAC finns på Åhléns i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vet att det har funnits på NK också men vet inte om det finns kvar där. En ögonskugga kostar ca 140 kronor.

• k girl

Long time no see!
    Jag har mest ägnat mig åt redaktörsjobb och renovering i sommar, och inte så mycket åt skönhet. Så kan det gå!

Var precis i Stockholm och passade naturligtvis på att gå på MAC. Det blev en penna, Orpheus från kollektionen Starflash - grym textur, så otroligt mjuk och krämig, och så ett mjukt metalliskt skimmer. Fan vet när jag ska få chans att använda den bara. Tycker jag sminkar mig så otroligt lite nuförtiden.

• k girl

Knott: Jag kan bara konstatera att jag sminkar mig väldigt lite om sommaren. Ja, jag kikade på den kollektionen, det var jättesnygga skuggor - men tyvärr hade de hunnit bli slutsålda!

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!