Inlägg från: 02Smulan |Visa alla inlägg
  • 02Smulan

Smink smink smink igen o igen!

Kul men den makeup-tråd! Jag har jobbat med makeup under flera år i ett par olika butiker, men just nu funderar jag på att sluta jobba i butik o vet inte riktigt vad jag vill göra istället.
    I makeup-sfären är det ögonmake och då i synnerhet ögonskugga som är min starka sida och det som intresserar mig mest.
    Men jag letar fortfarande efter den perfekta mascaran till mina fransar, verkar vara svår att hitta.
    Har just nu YSL´s Luxurious Mascara och den är bra men blir snabbt kladdig och dålig tyvärr... Rätt dyr också.

Följer nu tråden med intresse!

• 02Smulan
    Fridapida skrev 2008-06-16 20:35:26 följande:
    Nästa blir makeup o hårvård! Två saker jag älskar, fast jag gillar ju hudvård och nagelprylar lika mycket. Jag gillar det mesta tror jag. Fick du likadana nagellack som jag?
    Vad är det för gottepåsar ni får att prova på?
    Med i nån klubb?
  • 02Smulan
    Fridapida skrev 2008-06-16 22:16:51 följande:
    Det är beautybag.se Det kostar 300 kr per paket o ska levereras var tredje månad. Två paket har skickats ut. Jag har varit jättenöjd. Det krävs inget av dig för att gå med. Rekomenderas!
    Nu blev jag nyfiken!
    Är det alltså små provflaskor som man får hem då?
    Är det prisvärt? Många olika produkter i varje paket eller?
    Berätta mer!
  • 02Smulan

Ville bara säga att detta är den överlägset mest aktiva tråden jag har på min favoriter-lista Kul när det finns nytt att läsa hela tiden!

• 02Smulan

Vilken primer för ögonskugga tycker ni är bäst? Har sålt tre olika märken men faktiskt inte provat dem själv!!

På mig sitter skuggorna hyfsat bra så jag är mer ute efter starkare ton på skuggorna...
    Vill gärna höra era erfarenheter!

• 02Smulan

Ibland blir man torr av gele-cremer också, då behöver man en lite kraftigare ögoncreme.
    Cremen smälter också på huden, det är därför man inte behöver lägga den allra närmast ögat.

• 02Smulan

Jag är hemma mest nu på dagarna och det är både skönt och samtidigt lite trist att man aldrig sminkar sig... Man tappar tyvärr lite av intresset har jag märkt! :-/

• 02Smulan
    Fridapida skrev 2008-06-29 14:44:21 följande:
    id's produkter har faktiskt bästföre-märkning. Det är tolv månader. MEN jag vet faktiskt inte om de är särskilt känsliga. De kan ju inte torka eller härskna.
    Nuförtiden är det lag på att allt ska ha en bäst-före-märkning, men tex löspuder o skuggor är det ju ingen fara med att det ska bli gammalt.
  • 02Smulan

Jepp, det är EU-regler som säger att "allt" ska ha datummärkning. Så i USA är det ju såklart annat.

• 02Smulan
    Yohanna85 skrev 2008-07-04 13:56:50 följande:
    bästa vattenfasta mascaran?vill ha lite volym och längd, ska bli till min bröllopsmakeup
    YSLs, den med guldhylsan... Sitter bra och ger volym och längd.
    Min chef som jobbat i makeupbranschen i typ 20 år tycker det är den bästa och vill bara använda den.
  • 02Smulan

Jag tittade på filmen när hon mejkade en Kylie-look och den pennan hon använde som bas verkade ju jättebra... Så lite silverglittrig ut, var det shadesticket det?

• 02Smulan

Linny: Men tycker du att det fäster bra och sitter kvar bra om du lägger puderskugga uppe på en cremeskugga?
    Jag ska köpa mig en primer, funderar på clarins eller lauders...

• 02Smulan

Åh det låter fantastiskt bra! Jag säljer själv de två jag nämnde så jag vill ju gärna kunna handla i den butiken då (man får ju lite rabatt) så jag hoppas verkligen nån av dem kan mäta sig med den du har då

• 02Smulan

Jag vill ha tips på en bra volym-styling-produkt! Har halvlångt hår (nedanför axlarna) och det blir alltid så platt uppe på huvudet, även om jag tuperar o grejar... Nån som har nå tips på superprodukt?

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!