• nekoi

Smink smink smink igen o igen!

Hallå där alla kunniga tjejer :D

Sitter och funderar på att prova Dermalogica (det är antingen det eller prova Biotherm under ett halvår, haft det är två veckor och är nöjd, men sökandet efter det perfekta tar väl aldrig slut, antar jag haha) men vette sjutton om jag ska ha Dry eller Normal/Dry.
    Jag är jätte torr... om man säger, vid näsvingarna under ögonen, och har även en tendens att flagna i panna/kinder/runt näsa, men har ändå lite finnar nu och då, är egentligen aldrig utan. Ska jag köra Normal/Dry eller ska jag köra på Dry? Jag menar, kan man ha finnar/lite synliga porer, och ändå vara helt torr? Detta är förvirrande... Var på ansitksbehandling och hon sa jag behövde lite extra "oomph" då jag var yt-torr, men sen så tänkte jag: "men mina finanr då?" snälla hjälp, förvirrad

• nekoi

Okej, men då kör jag på dry! Tack så jätte mycket för hjälpen, snobben, jag uppskattar det verkligen

Det är en jungel där ute haha

• nekoi
    snobben skrev 2008-06-11 14:14:16 följande:
    Ja, det är ju det. prova olja till ansiktet, jag använder det ofta och det är kanon
    Vad för olja och på vilket sätt använder du det?
  • nekoi
    snobben skrev 2008-06-11 15:16:53 följande:
    Jag blandar en egen olja på mandelolja, kamomillolja och gurkörtsolja, smörjer med det. Tar säkert minst 1 timme innan det gått in i huden så den kan vara bra att ha som nattkräm.
    Ah! Okej, tack för tipset, skrev ner det och ska prova!
  • nekoi
    LMK skrev 2008-06-13 12:03:35 följande:
    Nu lite maskara prat! Köpte igår en ny maskara & denna gång blev det Lumene Blueberry Curl. Har läst mkt. positivt om den på bloggar etc. så det kändes någolunda safe. Provade idag för första gången & den ÄR bra! Jippii!! Det är en gummipigg borste med ganska hårda piggar så man får vara försiktig om man är lika nitisk som jag att få maskara ända nere i rötterna. Konstistensen är "blöt" & inte smulig, som jag hatar. Den är lätt att applicera & fransarna separeras fint, går att bygga på fler lager utan problem. Summa sumarum: jag är NÖJD!
  • nekoi
    LMK skrev 2008-06-13 12:03:35 följande:
    Nu lite maskara prat! Köpte igår en ny maskara & denna gång blev det Lumene Blueberry Curl. Har läst mkt. positivt om den på bloggar etc. så det kändes någolunda safe. Provade idag för första gången & den ÄR bra! Jippii!! Det är en gummipigg borste med ganska hårda piggar så man får vara försiktig om man är lika nitisk som jag att få maskara ända nere i rötterna. Konstistensen är "blöt" & inte smulig, som jag hatar. Den är lätt att applicera & fransarna separeras fint, går att bygga på fler lager utan problem. Summa sumarum: jag är NÖJD!
    Förlåt, blev nå fel ovan... Försöker igen!

Har också Blueberry Curl och jag älskar den! Har haft den en längre tid, visserligen bara på övre fransraden för det är så jag målar, men aldrig varit med om kladd trots att jag kliat mig i ögonen i ett glömskt ögonblick. Hade Masterpiece före, men tycker den här är bättre!!
  • nekoi

Hej!
    Behöver lite snabb hjälp. Fick paket från Jordgubben, men så klart fastnade det i tullen och åker på att betala det. Har redan mailat dem, och de svarade att de självklart ersätter mig men jag måste visa upp tullkvitto, det har jag redan fått (den gula, fina lappen...

• nekoi

Tusan också de klippte av mitt meddelande...
    Provar igen:

Hej!
    Behöver lite snabb hjälp. Fick paket från Jordgubben, men så klart fastnade det i tullen och åker på att betala det. Har redan mailat dem, och de svarade att de självklart ersätter mig men jag måste visa upp tullkvitto, det har jag redan fått (den gula, fina lappen... *ironi*) exakt vad är det jag ska faxa dem och vilket nummer använde ni?
    Ska nämligen be min sambo faxa dem på jobbet.
    Skriver ni först ett brev, och faxar in det med kvittot? Angav ni bara e-mail, eller även... vad kortnr på det kort jag använde när jag betala (använde e-kort) eller kan de kolla det via databas (alltså, de har ju min e-mail från beställningen, antar jag iaf, eftersom de beräknar loyalty bonus) och... ja, snälla, steg för steg hur ni gjort för att få pengar tillbaka av Jordgubben

• nekoi

Tack Linny och TessanSessan - tog också ett foto och mailade över.
    Får vi se vad de säger Håll tummarna!

• nekoi

Tjihooo, det gick jätte bra! Tack för hjälpen! (Får vi se om pengarna kommer in också!!)

• nekoi

Personligen skulle jag nog säga att 1½ vecka är för lite tid för att märka någon skillnad, med hurvård tycker jag inte man ska stressa.
    Personligen provade jag mycket (Body Shop, L'Oréal, Excuviance, Clinique) innan jag till sist provade Biotherm Biousource (rengöring och ansiktsvatten) för torr hud, och Aquasouce (kräm) också för torr hud och har inte varit så nöjd med något tididgare, så jag kan rekomendera dem varmt
    Köper på jordgubben, där jag tycker priset var riktigt bra, men det kanske finns bättre!

Lycka till!

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!