• sweran

Smink smink smink igen o igen!

de flesta av oss som säljer på tradera direktimporterar från usa... därför priserna är så billiga, särskilt nu när dollarn är så låg.
    i.d´s "torra" produkter har inget bäst före datum då de inte innehåller ngt som kan bli förstört pga ålder!
    vad gäller kopior så finns det tyvärr, men är nog väldigt ovanligt, har inte hört ngn här i sverige som har fått hem kopior iaf. men det förekommer ju såklart, precis som med andra "dyrare" produkter.
    fråga gärna om det är ngt mer du undrar över!

gammeltacka skrev 2008-06-26 23:20:13 följande:
    Nej det är just det, man vet ju inte om det är gammalt...Undrar om det finns kopior? Priserna är ju nästan som i USA på tradera = billigt. En del av säljarna har ju riktigt stort sortiment. Jag köper gärna men vill ju inte bli lurad :-/
  • sweran

lite sen att svara som alltid men
    enligt min säljare i usa så har de helt slutat att datummärka de "torra" produkterna o nu enbart har märkning på de "blöta"
    o känns som att han borde veta då han jobbar på i.d i san fransisco... jag litar iaf på det han säger

Fridapida skrev 2008-06-29 14:44:21 följande:
    id's produkter har faktiskt bästföre-märkning. Det är tolv månader. MEN jag vet faktiskt inte om de är särskilt känsliga. De kan ju inte torka eller härskna.
  • sweran

vad skumt det verkar... sitter här med en nyhemkommen leverans med i.d smink o det finns inte en enda datummärkning på ngn av de "torra" produkterna. däremot på brun utan sol produkterna som är "blöta" är det märkning....

02Smulan skrev 2008-06-29 17:55:30 följande:
    Nuförtiden är det lag på att allt ska ha en bäst-före-märkning, men tex löspuder o skuggor är det ju ingen fara med att det ska bli gammalt.
  • sweran

okej, då är jag med... fattade det som att det var regler som gällde överallt...
    men kan tillägga att i.d´s produkter man köper på salong här i sverige inte heller är datummärkta o det verkar ju lite skumt om det är en EU-regel som säger att ALLT ska vara märkt...

02Smulan skrev 2008-06-30 15:50:55 följande:
    Jepp, det är EU-regler som säger att "allt" ska ha datummärkning. Så i USA är det ju såklart annat.
  • sweran

jo, alla produkter som är 100% torra blir inte gamla på så vis..
    utan det är de produkterna som innhåller fetter o oljor av olika slag som blir gamla/härsknar.

Indianica skrev 2008-06-30 15:52:14 följande:
    Kan väl bero på att puder håller i evigheter om jag förstår saken rätt?
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!