Inlägg från: trollsanna |Visa alla inlägg
  • trollsanna

Smink smink smink igen o igen!

Angående ögonkräm runt och på ögonlocken.

Det finns krämer för ögonlock också. Då innehåller dom endast fukt. (ev väldigt lite fett) så dessa ögonkrämer går bra med ett tunnt lager. Ögonkrämer som innehåller fett bör man undvika på ögonlocket nära ögat (under och ovan). Dessa ska man ha på benet under och benet över ögat. Eftersom hunden är endast någon millimeter tunn närmast ögat så kan fettet från krämen fastna i fettceller. Varav man kan se svullen ut el tom få påsar under ögat.

När det uppstår rynkor och påsar under ögonen är detta ofta en följd av att underhuden har förlorat vätska men även feta krämer kan ställa till så det blir för mycket fett i cellerna.

• trollsanna

Ja jag använder faktiskt Yes diskmedel....inte för att jag lärt mig det på utbildningar men jag tycker det fungerar bra.

Tokiga tipset!!
    Ett kanske lite konstigt trick jag har för mig också är att slänga in dom i frysen. Sedan tar jag ut dom och dom får torka...endel bakterier fryser ihjäl. Dock inte alla. Även mina kajaler åker in i frysen innan jag ska vässa dom. Då går det lättare att vässa. Tokigt kanske men tycker det är kanonbra. Har aldrig någonsin haft problem med infektioner el så ögonen.

• trollsanna

Använder också oftast vit kajal på insidan av nedre fransraden om jag inte kör med svart som jag gör ibland för att markera ögonen ordentligt.

• trollsanna

Liiza
    Kanonbra. Vad kul att sambon var snäll. Den väskan är superbra. Har själv smink i den. Har bild i galleriet. Fast jag behöver en till.....

• trollsanna

Hej på er!

Länge sedan jag lade upp någon sminkning. Har gjort det idag men korten blev som vanligt konstiga. (dåliga)

Gjorde ett inköp av lite billigare smink än vad jag brukar idag (finns bild i galleriet).  Brukar aldrig ha ögonskugga som är med penna vilket jag faktiskt köpte idag samt en liten rollerskugga och något läppglans. Måste ju testa några andra märken ibland. Har varit skeptiskt till vissa märken. Tycker faktiskt att det fungerade rätt bra. Tycker färgen var rätt cool. Framhävde mina bruna ögon.

• trollsanna
    katarina118
    Ögonskuggor jag köpt på nätet är PL:s( Pure Luxe Cosmetics) jättebilliga mineralskuggor. Andra produkter jag har är Cliniques och Face. Tycker dom har bästa produkterna och skuggor. Ibland testar jag något annat lite ''billigare'' märke men återgår alltid till Cliniques och Face. Fast PL:s skuggor gillar jag också. Gäller det hudvård så är jag ett fan av Cliniques produkter.

Fick mitt PL:s paket i fredags. 
    Hade bara beställt mer av mina favoriter därifrån plus resesminkborstarna. Dom var riktigt bra. Kommer nog använda dom varje dag och inte bara när jag reser. 

Har även kapat av min långa lugg och färgat håret. Blev väl minst 2dm lugg som blev avklippt till en kortare lugg som går precis i ögonfransarna...(grr irriterande men tydligen väldigt inne i höst) Har fått många komplimanger så det var väl rätt beslut att klippa av luggen men det krävdes mod. Fast det växer ju ut. Kul och variera sig lite när man har långt hår. Resten av håret går ju ner till ryggen.
  • trollsanna

Linny

Det är inte lätt att gå förbi vissa butiker utan att handla Förvånad, var själv förbi Face och det slutade givetvis med två ögonskuggor. Som om man inte hade några hemma....Oskyldig. Fast oooo så kul.

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!