Inlägg från: Grynet81 |Visa alla inlägg
  • Grynet81

Smink smink smink igen o igen!

Hej hej. Nu har jag fått hem mina nya MACpigment. Yay!
    Det blev 6 nya med mycket färg
    ChocolateBrown
    DeepPurple
    Emerald Green
    Melon
    OldGold
    GoldenLemon
    Och som gåva fick jag Off the Radar.

Så nu har jag lite att prova framöver

• Grynet81
    Honey1982 skrev 2008-06-16 20:16:36 följande:
    jag är beroende av TBN och har nästan alla pigmenten nu. Älskar deep purple, speciellt ihop med violet och lovely lily. green emerald är supersnygg ihop med chartreuse och humid.
    ah tackar för tipsen.
  • Grynet81
    Knott skrev 2008-06-22 19:17:39 följande:
    Hej på er, hoppas alla haft en skön midsommar! Har hört många som varit missnöjda med senaste beautybagen så jag känner mig inte så lockad att haka på än i alla fall, även om jag gillar konceptet.02Smulan: jag kör också Lumenes eye makeup base, är jättenöjd.För ett tag sedan upptäckte jag ju att jag reagerar på MUS (pressade) ögonskuggor, förmodligen på triclosanet som är tillsatt för sin bakteriedödande effekt. Jag har helt låtit bli MUS-skuggorna sedan dess och bestämde mig för att testa nu idag, långt efter att pollensäsongen gett med sig för min del för att se om jag blivit allergisk mot dem helt, eller om jag bara var överkänslig under pollenperioden. Tyvärr känns det som att jag fortfarande blir irriterad av skuggorna Tyvärr har jag ju inte bara en av MUS:s skuggor, utan typ 40, minst, jag överdriver inte. Hur skulle ni göra med dessa? Det känns onödigt att ha dem liggande för jag kommer ju inte att vilja använda dem eftersom jag vet att jag reagerar på dem... Med snabb överslagsräkning kan jag ju tyvärr konstatera att jag har skuggor för närmre 6000:- varav de flesta dessutom inköpta efter att jag började hänga i den här tråden strax före jul, så många är bara använda ett par gånger... Det känns så himla surt och ledsamt! Inte bara för pengarnas skull såklart utan även för att jag har svårt att hitta motsvarande nyanser i andra märken.
    MUS har jag sett gå bra på Tradera, så testa i bli av med dom där.
  • Grynet81
    sweran skrev 2008-06-29 13:30:46 följande:
    de flesta av oss som säljer på tradera direktimporterar från usa... därför priserna är så billiga, särskilt nu när dollarn är så låg.i.d´s "torra" produkter har inget bäst före datum då de inte innehåller ngt som kan bli förstört pga ålder!vad gäller kopior så finns det tyvärr, men är nog väldigt ovanligt, har inte hört ngn här i sverige som har fått hem kopior iaf. men det förekommer ju såklart, precis som med andra "dyrare" produkter.fråga gärna om det är ngt mer du undrar över!gammeltacka skrev 2008-06-26 23:20:13 följande:
    Måste bara kommentara att jag sett en hel del MAC kopior. I stort sett allt MAC på Tradera verkar ju vara kopior. Å det är såå irriterande!
  • Grynet81
    luspudel skrev 2008-06-30 16:39:28 följande:
    Jag har ett VISA-kort :D Vilka möjligheter jag helt plötsligt fick! Tittade runt lite på Ebay och sådär, blev ju helt till mig i trasorna... Men hur vet man vad som är fejk och så? Till exempel MAC eller Nars? Eller parfymer...?
    Vad jag vet så är MAC "döpta" med namn. Det är inte numrerade på något sätt. Jo borstarna tror jag. Det finns att läsa på ebay bla. Du kan kolla in www.maccosmetics.com och se så vet du säkert hur jag menar.
  • Grynet81
    Fluffguf skrev 2008-07-08 22:25:58 följande:
    Jag har en lite klurig fråga till er! Min mamma använder väldigt lite smink, så hon kom till mig och frågade om jag kunde rekomendera en bra mascara till henne. Hon är inte så stadig på handen, så hon vill ha ett så kort skaft som möjligt på borsten, annars klarar hon inte att lägga på utan att kladda. Jag hade ingen aning om ifall det finns mascaror med olika längd på skaftet, men jag tänkte att ni kanske vet?
    Meybeline (stavas?) använder jag o jag tycker inte den har så värst långt skaft. Tycker den e bra dessutom o inte så dyr. Jag har exta volum någonting.
  • Grynet81
    Fluffguf skrev 2008-07-21 21:04:57 följande:
    Jag har hört av en kompis att det ska finnas en outlet i göteborg, kanske de har den där... Annars har jag en kompis som är frisör, hon kan nog fixa lite rabatt
    På Allum, Partille har de en outlet.
  • Grynet81

Hej hej.. Skriver inte mycket, läser desto mer. Jobbar mycket nu i sommar så det blir inte så mycket tid över. Sminkar mig gör jag iaf varje dag. Kul å vara fin på jobet

• Grynet81
    Fluffguf skrev 2008-07-22 19:01:31 följande:
    Åh vad bra, vet du vad de har ungefär?Det är perfekt, för sambon har pratat i månader om att vi ska åka dit och äta på max, och nu har vi en anledning
    det länkades tidigare i tråden om den kedjan. Fanns på freeport också tror jag.
    Själv ska jag köpa Sensciense-produkter nästa gång jag kommer i närheten
  • Grynet81

Jag har YSL, tycker den är bra.. Brukar pensla på å sen suddar jag försiktigt med fingret..

Hej förresten.. Jag syns inte så mycket här men jag finns Läser mer, skriver mindre..
    Hoppas man orkar o hinner mer framöver..

• Grynet81

Idag har jag inhandlat en Diorshow. Ska bli spännande och se hur den är. Borsten är ju gigantisk Köpte även ett läppglans, använder det aldrig så jag tänkte att jag kanske ska börja, blev ett Rimmel iaf. Å så en IsaDora kajal. Nu har jag fyllt min shoppingkvot Ska ut på Lördag så då ska jag äntligen få sminka mig mycket! Längtar!

• Grynet81

Jag har Elizabeth Ardens eyeprimer och Lumene. Har inte använt min EA på ett tag men den vad jag kommer ihåg är den bra. Den torkar på ett kick. Gillar Lumene också..

• Grynet81

Ikväll ska jag äntligen ut på lite galej! Var ett tag sen. Iaf så blir det nog Teal o Celebration som får ta plats på mina ögonlock! Ska försöka få det på bild oxå! På återseende

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!