• LMK

Smink smink smink igen o igen!

Pokergirl skrev 2008-08-29 10:35:50 följande:

bisektris: Kanske testa att bara fukta penseln istället? Jag har fått ett underbart erbjudande, har en vän i USA och nu kan hon passa på och shoppa åt mig på sephora! Men vad av allt godis ska jag välja???
    Oh vilken lycka! Passa på säger jag bara!
    Nars rouge Orgasm el ännu bättre- duon med bronzern Laguna & Orgasm! Underbar! Gillar du Clinique så är det oxå mkt. billigare. Smashbox är känd för mkt. bra primers. ID är jättebilligt! Ja det finns HUR mycket som helst. Kolla deras hemsida så ser du både priser & utbud. www.sephora.com/
  • LMK

bisektris skrev 2008-08-29 10:04:08 följande:

Det här verkar som en bra tråd för mina funderingar. Har precis fått hem prover ifrån EM som jag ska undersöka närmare de närmaste dagarna, tänkte jag.Men jag funderar lite på primer och concealer.Jag har Smashbox photo finish foundation primer, och ÄLSKAR den, men blir det fel att ha den under en mineralfoundation? Hindrar den mineralerna att gå ned i huden?Concealerproverna testade jag lite igår kväll, men de ville verkligen inte samarbeta med mig. (Eller jag med dem kanske ).Efter att ha läst lite här och där om olika tips blandade jag ut concealern med lite vatten innan jag applicerade den, men det blev total katastrof. (Gjorde så för att många verkar tycka att det blir mindre "kakigt" då.) En grynig sörja som inte alls ville gå in i huden det minsta blev det. Antingen har jag usel teknik, eller så var det ingen bra idé att blanda med vatten. Ett annat alternativ kan vara att vattnet hindrade den från att gå in i huden eftersom jag hade blandat i lite rapsolja i min fuktcréme innan. Vatten och olja brukar ju inte vara kompisar.Jaja, lång historia. Några tankar till en nybörjare?
    Välkommen hit!
    Jag duttar på concealern med en torr concealerpensel i syntet. under sommaren tar jag bara foundation men nu när jag blir blekare behövs lite mer hjälp. Har EM's sunlight, men den är väldigt ljus.
    Du kan absolut ha en primer under mineralfoundation. Det "förstör" inget vad jag vet iallafall... Jag tar oftast bara lite finishing dust innan & efter foundation men är sugen på att testa en riktig primer.
  • LMK

Phantera skrev 2008-08-31 09:57:35 följande:

Vad tycker ni om I.d Barminerals? (Förutom att det är dyyyyrt?)Finns det några bra sminkskolor...typ på nätet el dyl? Jag är så kass på att sminka mig.Tittade på Knotts sminkning...sååå snyggt!
    Jag gillar ID men vet att många inte tål det pga. bismuthen som finns i. Då kliar det som satan. Annars är EM ett bra märke att testa om man gillar själva grejen med mineralsmink. www.everydayminerals.com. Gratis provkit, betalar bara för frakten på ca. 40:-

Make up Store har bra erbjudande om sminklektion för 498:- & då får du välja produkter för samma värde.
    Sen har fler i tråden här länkat till Youtube. Där finns massor av personer som lägger upp tutorials. Bara att leta på.
  • LMK

Takhiza skrev 2008-08-31 10:41:17 följande:

Hoppar in lite i tråden. Först och främst ska jag erkänna att jag är TOTALT värdelös på att sminka mig! Jag önskar så att jag kunde! Gärna sotningar då de skulle passa min stil. Finns det någon smink kurs eller så där man kan lära sig att sminka sig själv?? Tänkte detta borde vara rätt tråd att fråga i hehe. Bor i Norrköping. Förlåt om det var lite OT men tacksam för alla svar
    Välkommen!!
    Som jag skrev ovan så har Make up Store privatlektioner för 498:- & då får man produkter till samma värde. Jättebra som start! Sen är det bara att läsa & suga åt sig så mkt. som möjligt & öva, öva & öva.
  • LMK

Phantera skrev 2008-09-03 18:25:25 följande:

LMK > Har beställt ett gratis provpaket nu. Undrar hur lång tid det kan ta då...hm. 30,10 kr. Billigt! Tack för tipset. Har redan lite I.D. hemma...väntar på mer från USA. Det var kanonbilligt där! Något erbjudande. Dock säljer de bara inom USA och Kanada. Min man har dock en kusin i Kanada som hjälper mig!
    Det brukar ta runt 2 veckor, om det inte fastnar i tullen. Det har hänt några här... Håller tummarna för dig!
    Ja ID är löjligt billigt i USA. Varför är det såå dyrt här?
  • LMK

Trolltyg: Spännande att höra att det gick bra att pressa MAC-pigmenten. Jag väntar på paket från Fyrineae med bindningsvätska, sen skall jag oxå prova!

Tycker du skall köra på på sotningen med Sweete Sienna, Green Blue & svart. Lät supersnyggt! Bildbevis får du inte glömma!

• LMK

Fluffguf skrev 2008-09-04 16:58:07 följande:

Kör tullen nån slags specialkoll på jordgubben just nu eller, mina två senaste paket har fastnat
    Fy vad trist! Drar mig lite från att beställa därifrån då de verkar vara super nitiska i tullen just nu.
  • LMK

Linny skrev 2008-09-04 21:29:51 följande:

Idag har jag då sågat upp min Urban Decay Potion Primer. Först skrapade jag lite och undrade stilla "vaddå, så mycket samlades det ju inte alls!" (många har ju sagt att det är så himla mycket kvar när de väl öppnar, trots att den verkat slut).Sedan började jag verkligen trycka in penslen med våld i skrymslena och DÅ! Herregud, hur mycket som helst. Det gör ju att jag blir lite sur.. Jag älskar ju den produkten men detta gör att den faller lite. Vågar dock inte riktigt tro att det ska finnas någon annan lika bra... Eller??...
    Jag har oxå börjat tycka att min snart är slut. Blir intressant att se HUR mkt. som egenligen är kvar. (Såå dum förpackning!!) Har dock haft min i över 1 år... Har oxå hört väldigt bra om Lumenes eyeprimer. Undrar om jag inte skall testa den nästa gång. Bara att den är på tub känns helt otroligt bra!
  • LMK

Sorry lite OT men kan inte låta bli!
    Idag är det 1 år sedan jag laseropererade mina ögon! Sååå skönt att slippa linser & glasögon & ändå se som en hök! Tjohooo!!

• LMK

Ikväll skall jag på Disputationsfest för en kompis som blir dubbel-doktor. Han är läkare till vardags
    Skall ha en mönstrad halterneck-klänning i beige, grått, vitt & svart.
    Funderar på en makeup i samma toner. Har en underbar svartguldig skugga fr. MUS som jag kan kombinera med Golden Sands från PL. Svart kajal & mascara. Eller skall jag bryta av mer & köra på tex. grönt?

• LMK

Det blev guldigt i fredags. En väldigt snygg kombo med Golden Sands(PL) & Glamqueen(MUS fr. Alcazar Kollektionen) + Svart kajal på vattenlinjen. Hann inte fota då det blev liiite för stressigt, men den lär dyka upp igen.

• LMK

Igår slaktade jag min UDPP! Gissa min förvåning då jag kunde kleta ut så mycket primer att jag fyllde 1 hel MUS eyedustburk!! Och jag som trodde att den nästan var slut, jag kan ju inte ens ha förbrukat hälften!?
    Hoppas den inte torkar i burken bara för det lär ju dröja innan jag behöver en ny primer...

• LMK

Linny skrev 2008-09-09 19:57:55 följande:

Har lagt in dagens sminkning... Inget nytt dock, utan en gammal favorit. MEN, när fotot togs så har sminkningen suttit i 11 timmar. Det enda jag har bättrat på är läppstift. Så det var ju bättre imorse om vi säger så.. www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php...
    Nice! Du passar så bra i lila!
    Jättefin i håret oxå! Finns inget som är så skönt som när man precis varit hos frissan!
  • LMK

Hallonmopeden skrev 2008-09-10 12:53:19 följande:

LMK, min Urban Decay torkade i burken som jag la över den i, tyvärr... köper inte den fler gånger efter det...
    Ja det är det jag befarar... vi får se hur det blir. Nästa primer blir iallafall inte UDPP utan jag tänkte prova Lumenes.
  • LMK

Fridapida skrev 2008-09-09 16:22:11 följande:

MUS har sin nya kollektion ute nu. Jag har inte själv hunnit spana in den men ska försöka hinna i veckan. Är sååå nyfiken. Jag inspireras mycket av deras kollektioner även om jag inte köper allt.
    Kan rekommendera dusten Demon! Helt underbart grågrönguldig! Sen är inte Vampyre helt fel heller, snyggt lila!
    Håller med om att deras kollektioner är inspirerande!
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!