bisektris skrev 2008-08-29 10:04:08 följande:
Det här verkar som en bra tråd för mina funderingar. Har precis fått hem prover ifrån EM som jag ska undersöka närmare de närmaste dagarna, tänkte jag.Men jag funderar lite på primer och concealer.Jag har Smashbox photo finish foundation primer, och ÄLSKAR den, men blir det fel att ha den under en mineralfoundation? Hindrar den mineralerna att gå ned i huden?Concealerproverna testade jag lite igår kväll, men de ville verkligen inte samarbeta med mig. (Eller jag med dem kanske ).Efter att ha läst lite här och där om olika tips blandade jag ut concealern med lite vatten innan jag applicerade den, men det blev total katastrof. (Gjorde så för att många verkar tycka att det blir mindre "kakigt" då.) En grynig sörja som inte alls ville gå in i huden det minsta blev det. Antingen har jag usel teknik, eller så var det ingen bra idé att blanda med vatten. Ett annat alternativ kan vara att vattnet hindrade den från att gå in i huden eftersom jag hade blandat i lite rapsolja i min fuktcréme innan. Vatten och olja brukar ju inte vara kompisar.Jaja, lång historia. Några tankar till en nybörjare?
Välkommen hit!
Jag duttar på concealern med en torr concealerpensel i syntet. under sommaren tar jag bara foundation men nu när jag blir blekare behövs lite mer hjälp. Har EM's sunlight, men den är väldigt ljus.
Du kan absolut ha en primer under mineralfoundation. Det "förstör" inget vad jag vet iallafall...

Jag tar oftast bara lite finishing dust innan & efter foundation men är sugen på att testa en riktig primer.