snobben skrev 2008-09-05 13:03:36 följande:
Har funderat på deras rengöring. Fattar varför jag får så mycket finnar nu då jag aldrig brukar ha så. Det är så tråkigt
Jag vet hur du känner dig. Jag fick världens finn-attack förra sommaren så jag gick till en läkare o fick medicin för att det var så illa. Men det är ju inte säkert att det är så illa för dig.

Men Dermalogica fungerade kanon iaf som rengöring.
Jag använde:
1. Precleanser: en vattenlöslig olja som löser upp fett och smuts som smink och fett som huden produceras. Oumbärlig.
2. Special cleansing gel: en mild men otroligt effektiv rengöring som inte torkar ut huden.
3. Anti bac skin wash: en rengöring som dödar bakterier och förhindrar att det blir fler finnar.
4. Daily microfoliant: En mild mild exfoliering som man använder varje dag. Jag får lätt igentäppta porer eftersom mina porutgångar är trånga. Denna hjälper som att jag får små irriterande plitor.
5. Multi active toner: Ett ansiktsvatten som är i sprayform. Det återfuktar och får huden att få rätt ph-balans.
6. Fuktkräm: det är lite olika beroende på dagsform.
två ggr i veckan exfolierar jag med Green tea från FACE. Jag frågade min hudterapeut om det var för mycket men hon tyckte inte det, de dagar som jag har den starkare exfolieringen så skippar jag daily microfoliant.
Köper du en anti bac cooling mask så är den bra att ha efter att man exfolierat.
Det låter mycket... men man köper på sig lite allt eftersom.