Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

oio skrev 2008-08-25 16:45:47 följande:
    Ögonskuggs fråga...Jag har grön/grå ögon, vilken färg skulle ni rekommendera?
    Jag tycker inte att man ska haka upp sig så mycket på vilken färg man "ska" använda. Jag matchar hellre med kläder eller stil. Men här är en länk som ger lite tips.
    www.lumene.com/default.asp

Vill du framhäva dina ögon är det bra med mycket kajal innanför och runt ögonen, och mascara! Lägg lila på hela ögonlocket och sedan kajal utmed fransraden, hur mkt du har under är en smaksak. Sudda ut kajalen ordentligt och sota med svart skugga. Lägg svart kajal på den inre fransraden och fyll på med mascara.
  • Fridapida
    Pallas skrev 2008-09-04 21:31:08 följande:
    Förresten, angående porer: Jag har för mig att jag läst nånstans att man kan krossa nåt med acetylsalicylsyra, typ Aspirin, och blanda med nåt och kleta på huden. Någon som provat det?
    Jag har provat. Här kan du läsa mer:
    rocketqueens.blogg.se/2007/august/aspirinmask-for-klarare-hy.html

Jag vet inte om jag tycker att den är så bra. Den är inte dålig, men jag tycker att FACE green tea exfoliater är mkt bättre. Man kan tycka att aspirin-masken är billig, men det kostar väl ca 50 kr för en ask o den från FACE kostar ca 250 kr o håller ett år. Jag vet inte hur länge en ask räcker, det är väl bara att räkna antalet tabletter.

Mot förstorade porer tycker jag att den bästa metoden är en bra men mild rengöring. Uttorkade porer blir bara stela. En lagom fuktrik dagcreme och ett porminimerande serum, jag gillar Idealist fån Estee Lauder. Sedan exfolierar jag regelbundet med en mild exfoliering. På vintern använder jag en aha-syrakräm men den ska man bara ha på natten samt att dagtid måste jag ha en dagkräm med solskyddfaktor i.
    En ansiktsbehandling är inte fel och tålamod. Det tar låååång tid att minska porerna, de ska liksom läka. Håll huden ren och låt den aldrig bli torr.
    Jag gillar verkligen Dermalogicas rengöring o fukt.

Om du vill ha en flytande foundation som är lite transparent så gillar jag de från Biotherm. Minns ej vad de heter, men kika in på kicks o prova.
    Anledningen till att du inte gillade i.d. var det för att den la sig i dina porer o gjorde dem synligare? Det tyckte jag i början. Men med en primer först, Instant perfector från Clinique på de värsta och ett varv med Mineral Veil (löspudret) innan foundation gjorde susen tyckte jag. Men alla gillar olika.
  • Fridapida
    KhiraLi skrev 2008-09-05 01:14:27 följande:
    Om det är några av er som pysslar med att måla sin egna franska manikyr så vet ni hur pilligt det är och svårt att få ett bra resultat, särskilt på högerhanden. Så jag tittade lite på youtube för att få tips och då hittade jag denna film:

det perfekta verktyget!! För att få en sån till sverige skulle det kosta 27 dollar. Inte jättefarligt kanske men jag ville ha en nu! Så jag började tänka om man kunde använda något annat, nånting rundat av plast. Eftersom jag satt jämte min låda med nagelprodukter dröjde det inte länge innan jag fick en snilleblixt. En lösnagel är den perfekta applikatorn och de finns i massa storlekar. Så jag målade lite lack på en lösnagel och pressade den mot mig egen. Det gick sisådär färgen fastnade på halva toppen. Försökte en gång till med lite bättre resultat. Vid tredje försökte så pressade jag jätteförsiktigt och samtidigt drog ut tippen långsamt. Då fick jag en perfekt målad nagel :) Tyvärr hade jag redan fixat alla naglar utom en så jag har inte hunnit förfina min teknik. Tror att ett så tunt nagellack som möjligt är att föredra för att det flödar ut lättare. Man kanske behöver upprepa för att få ett täckande resultat.Bara lite tankar såhär mitt i natten =)
    Det såg ju jättebra ut på henne. Och bra idé med lösnagel. Jag gör sällan frransk manikyr men nu kanske det är dags att prova snart.
  • Fridapida
    snobben skrev 2008-09-05 11:00:34 följande:
    Har läst att en mask gjord på bakjäst och vatten är bra mot finnar. Har inte provat det men tänkte göra det i kväll. har så mycket finnar nu, har aldrig haft så mycket finnar som jag har nu
    Du får gärna återkomma med vad du tyckte.
  • Fridapida
    snobben skrev 2008-09-05 12:43:33 följande:
    Ja, jag får göra det. är sugen på att prova med aspirin också.
    Jag har prova den, men är inte överförtjust. Jag tycker att det finns andra som är bättre. Jag älskar verkligen FACE green tea. Rekommenderas varmt.
    Har du mycket problem med finnar så tycker jag att Dermaligica har bra produkter som hjälper. Deras anti bac-rengöring och anti bac-mask gör underverk mot finnar. Men det krävs tålamod. Vad använder du för rengöring idag?
  • Fridapida
    TheBlondRockChic skrev 2008-09-05 12:47:30 följande:
    Hej hej!Jag är väl halvt smink galen o nu har jag en fundering ang: Make up stores cover all mix, är den värd pengarna? Eller kan jag lika gärna köpa Viva la divas som kostar drygt 200kr mindre?Help!Behöver något som täcker mina mörka ringar under ögonen..
    Hej, jag har inte provat Viva la Diva. Jag tycker att MUS cover all är kanon, ska du bara ha till under ögonen så räcker det nog med en liten burk. Den kostar nog bara 150-200 kr. MEN jag tycker att det finns bättre produkter för att förhindra mörka ringar under ögonen. Cover all'en är väldigt tjock. Har du inte jättemörka så är en ljusreflekterande concealer bättre. MUS har en sådan också, har inte provat den men jag rekommenderar att du går in på ett MUS o känner på skillnaden i konsistens. Den lättare formulan ser snyggare ut på huden. Det är bra att undersöka och känna runt lite innan man köper ngt. Man måste ju veta vad man ska ha den till, vilket utbud som finns och om det är värt pengarna. Återkom gärna o säg vilken det blev och varför. Alltid intressant med produkt-info.
  • Fridapida
    snobben skrev 2008-09-05 13:03:36 följande:
    Har funderat på deras rengöring. Fattar varför jag får så mycket finnar nu då jag aldrig brukar ha så. Det är så tråkigt
    Jag vet hur du känner dig. Jag fick världens finn-attack förra sommaren så jag gick till en läkare o fick medicin för att det var så illa. Men det är ju inte säkert att det är så illa för dig. Men Dermalogica fungerade kanon iaf som rengöring.
    Jag använde:
    1. Precleanser: en vattenlöslig olja som löser upp fett och smuts som smink och fett som huden produceras. Oumbärlig.
    2. Special cleansing gel: en mild men otroligt effektiv rengöring som inte torkar ut huden.
    3. Anti bac skin wash: en rengöring som dödar bakterier och förhindrar att det blir fler finnar.
    4. Daily microfoliant: En mild mild exfoliering som man använder varje dag. Jag får lätt igentäppta porer eftersom mina porutgångar är trånga. Denna hjälper som att jag får små irriterande plitor.
    5. Multi active toner: Ett ansiktsvatten som är i sprayform. Det återfuktar och får huden att få rätt ph-balans.
    6. Fuktkräm: det är lite olika beroende på dagsform.

två ggr i veckan exfolierar jag med Green tea från FACE. Jag frågade min hudterapeut om det var för mycket men hon tyckte inte det, de dagar som jag har den starkare exfolieringen så skippar jag daily microfoliant.
    Köper du en anti bac cooling mask så är den bra att ha efter att man exfolierat.

Det låter mycket... men man köper på sig lite allt eftersom.
  • Fridapida
    Linny skrev 2008-09-05 13:13:43 följande:
    Jag tycker den är torr och för kakig. Jag använder Cliniques All about eyes concealer. Superbra
    Jag håller med om att den blir för torr. De få ggr jag använder den nu blandar jag ut med Blend and fix, då blir den mycket bättre. Men jag kommer inte köpa den igen (dessutom verkar den vara bottenlös ).
  • Fridapida
    CeciliaB skrev 2008-09-05 13:35:59 följande:
    Hej alla!Va ju bara tvungen att tipsa alla som inte har koll på smink butiken, som dock inte finns i sverige va jag vet men de absolut bästa: SEPHORA!!!!
    Jo... vi har ju hört talas om denna plats men det är nästan förbjudet att prata om den eftersom den är onåbar för de flesta av oss. Men tack för saltet i såren.
  • Fridapida
    LMK skrev 2008-09-05 13:54:06 följande:
    Sorry lite OT men kan inte låta bli! Idag är det 1 år sedan jag laseropererade mina ögon! Sååå skönt att slippa linser & glasögon & ändå se som en hök! Tjohooo!!
    Gud vad skönt för dig! Grattis!
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!