• Linny

Smink smink smink igen o igen!

Lejån skrev 2008-08-25 21:41:16 följande:
    ser att ni talar om sminkförvaring. jag har köpt en sån här www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20107873och har förvaringslådor med små fack i, också från ikea. Blev rätt bra,men problemet är bara att jag inte har någon plats för själva "byrån".

Ah men tjejen behöver ju inte eget rum egeeeeeeeeeeeeeentligen. Hon förstår nog behovet av extra sminkförvaring. Alfred har ju rensat lite på hennes rum, när det gäller onödiga porslinsgrejer så nu har ni lite mer plats också
  • Linny
    Fluffguf skrev 2008-08-26 15:31:44 följande:
    Jag är ännu mer imponerad av strawberrynet än innan: jag fick nyss ett mail om att pengarna kommer inom två veckor. Vilken service!
    Ja Strawberrynet är toppen på det där! Visst är det jobbigt att sakerna fastnar. Men de är billiga som attan och de ersätter alltid tullen utan att sura och snabbt som bara den.
    Lejån skrev 2008-08-26 17:32:46 följande:
    linny, ja det bvore ju najs med ett helt sminkrum!! som sagt, den kraschade grunkan e inte saknad. nu ska jag hämta ut ett paket från EDM. måste ju fylla ut lådan med foundations
    Nä det var ju skönt att den inte var saknad Ja jag har fullt i mina lådor också..
  • Linny
    greeneyes skrev 2008-08-28 13:48:25 följande:
    haha, här är en bild från 80-tals festen! hoppas den inte blev så stor..
    URLÄCKERT!
  • Linny
    greeneyes skrev 2008-08-28 15:27:50 följande:
    tack tjejer! det roliga var att jag nog aldrig blivit så raggad på i hela mitt liv, antingen var jag vääääldigt snygg eller så är många fast i 80-talet med dålig smak har lagt upp lite fler bilder i mitt galleri, men inget så där jättespeciellt så jag orkar inte klistra in här.
    Du är ju snygg i dig själv så även om de inte gillar 80-talssmink så hade du nog fått ragg
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-08-28 16:52:14 följande:
    Hej tjejer!Lite ot men jag var på mitt första vul idag och fick se en livlig liten bebis i min mage, bm tyckte det såg ut som en fotbollsspelare för h*n sparkade och hade sig
    Härligt!!!!
    mjuik skrev 2008-08-28 17:18:00 följande:
    Vad använder ni för läppglans? Jag vill ha ett ljusrosa.Har Juicy Tubes nu men tänkte att jag kanske skulle prova något annat.Grattis Shoppingtokig!
    Make Up stores. Favoritfärgen är Rio.
    bisektris skrev 2008-08-29 10:04:08 följande:
    Det här verkar som en bra tråd för mina funderingar. Har precis fått hem prover ifrån EM som jag ska undersöka närmare de närmaste dagarna, tänkte jag.Men jag funderar lite på primer och concealer.Jag har Smashbox photo finish foundation primer, och ÄLSKAR den, men blir det fel att ha den under en mineralfoundation? Hindrar den mineralerna att gå ned i huden?Concealerproverna testade jag lite igår kväll, men de ville verkligen inte samarbeta med mig. (Eller jag med dem kanske ).Efter att ha läst lite här och där om olika tips blandade jag ut concealern med lite vatten innan jag applicerade den, men det blev total katastrof. (Gjorde så för att många verkar tycka att det blir mindre "kakigt" då.) En grynig sörja som inte alls ville gå in i huden det minsta blev det. Antingen har jag usel teknik, eller så var det ingen bra idé att blanda med vatten. Ett annat alternativ kan vara att vattnet hindrade den från att gå in i huden eftersom jag hade blandat i lite rapsolja i min fuktcréme innan. Vatten och olja brukar ju inte vara kompisar.Jaja, lång historia. Några tankar till en nybörjare?
    Du ska kunna ha primer under mineralfoundation också. Jag har det sällan faktiskt. Grundar istället med finishing dust först. Det blir mycket bättre resultat då tycker jag. Sedan på med mineralfoundation, rouge osv och sist finishing dust igen.

Gillar själv inte deras concealers alls. Mina små rynkor under ögonen framträder synligare med en så torr concealer.
  • Linny
    bisektris skrev 2008-08-29 11:29:42 följande:
    Tack för era svar och tips. Har nu provat concealer igen, men torr den här gången. Runt näsan och på mindre skönhetsfel blev det kanon (vilken täckförmåga!), men under och runt ögonen var det ingen hit. Jag har gräsliga blåa/lila ringar under ögonen, och blir dessutom lätt torr där, så jag ska nog investera i en bra flytande/krämig concealer i stället. Några tips på någon som täcker bra, är lätt att jobba med och funkar när man lätt blir torr?Har även provat en foundation nu, och vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker. Är inte hundra på färgen, även om den inte är katastrof-fel. Den känns nästan lite för täckande för en dag då jag enbart har underlag, rouge och fyller i ögonbrynen. Men det är iofs intensive, så jag kanske skulle beställa några prover med matte och/eller semimatte. I övrigt ser ytan bra ut, och jag tror nog att det kommer att se riktigt naturligt ut om jag bara hittar rätt formula.
    Jag, som då inte heller kan ha puderconcealer under och runt ögonen, använder Cliniques flytande. Superbra!!!
  • Linny
    bisektris skrev 2008-08-29 12:29:19 följande:
    Finns den på nätet? (Snål latmask här )
    Jag har denna sort (men inte denna nyans tror jag.. Tyvärr verkar Strawberrynet bara ha just denna nyans för tillfället) http://us.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=52153&goChar=C

Den kanske är perfekt för dig dock!
    Här ser du vilka färger som ska finnas och som antagligen finns i butik: http://www.clinique.com/templates/products/sp_shaded.tmpl?CATEGORY_ID=CATEGORY4896&PRODUCT_ID=PROD9479

Denna ska också vara bra. Jag gillar dock att ha en tub istället och klicka ut det jag ska ha. Då slipper man problem med att rengöra penseln som sitter fast..
    http://www.clinique.com/templates/products/sp_shaded.tmpl?CATEGORY_ID=CATEGORY4896&PRODUCT_ID=PROD858
  • Linny
    bisektris skrev 2008-08-29 13:28:38 följande:
    Inkl ev moms, alltså ca 84 kr om man slipper den.
    Vet faktiskt inte.. Länge sedan jag köpte den och jag kollar tyvärr sällan pris *rodnar lite*
  • Linny
    Knott skrev 2008-08-30 09:41:41 följande:
    Tänkte ber er om lite råd! Vi ska på bröllopsfest, ingen vigsel idag utan bara fest alltså, paret har gift sig under sommaren. Festen kommer mestadels att vara utomhus. Ska man mjölka ur det sista ur sommaren när det gäller klädsel, eller slå om till lite höstigare? Jag har två klänningar som jag velar mellan, bild i galleriet. Den hallonröda är somrig och ser nästan lite japan-inspirerad ut kring urringningen. Den greige mönstrade ser rätt trist, nästan ful ut på galgen, men är snygg på, men den är ju däremot lite mer höstig. Till den röda tänker jag mig en makeup som går i gråskala, kanske en gråsvart sotning, och hallonröda läppar. Till den greige tänker jag en makeup som går i dimgrått - lila - mörkgrått och med ett mer dämpat läppstift i någon bärig nyans.Vilken röstar ni på, och vad tycker ni om makeup till?
    Nu kanske det är för sent; men den röda! Sminkningen lät jättefin!
    Ah såg nu att du redan valt den. Ska in och kolla strax!

Missade att ta närbildpå sminkningen igår.. Tog bara en siluettbild för att se hur tjock jag hade blivit..
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!