• Lollipoppan

Lära sig att "stänga av". HUR??

Jag har en vän som inte vet hur hon ska lära sig stänga av. Jag skulle vilja ha tips och råd om hur man kan lära sig att "stänga av" när intrycken blir för mäktiga.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-11 15:38
    Jag menar hennes mediala förmåga inget annat. Blev nog lite otydligt förut...

• Svar på tråden Lära sig att "stänga av". HUR??
  • HelenaCecilia

Jag vet inte 100% vad du menar, men jag kan ibland vara sån att jag tittar tittar tittar på allt som händer runt mig. men nu har jag lärt mig, om jag t ex ska gå igenom ett stort köpcentrum, IKEA eller dylikt, att i förväg påminna mig om att inte insupa alla intryck, utan fokusera på att ta mig fram och tänka på mitt ärende. Ofta innebär det att jag antingen ser lite ner i marken och håller mig till kanterna av "gåvägarna" eller så fokuserar jag på mitt sällskap och vårt samtal. Nyckeln för mig var mycket att jag insåg bara att jag inte ska registrera allt som händer hela tiden.

Tror vi människor är gjorda för att vilja insupa allt vi ser, för att lära oss om andra och oss själva, lära oss vad som anses rätt och fel, vad som är inne och ute.. men i de miljöer vi lever i får vi så himla mycket intryck, och man måste välja att ta på skygglapparna ibland.. Och inte vara rädd fö att missa något hela tiden!

• Lollipoppan

Det handlar om att hon inte kan stänga av sin mediala förmåga utan det kommer saker till henne hela tiden som hon inte alltid vill veta. Dock både bra och dåliga saker.

• HelenaCecilia

Aha, sorry, inte mitt ämne..

• Lollipoppan

Bra försök i allafall!

• Rabarbermums

Jag har ingen aning om hur det fungerar men för mig personligen fungerar det alltid att bara be om det och tacka.

• Petrah

man ska låtsas att man stå i ösregn, att man dt regnar så dt öser ner runt om sig själv och i alla regnbågens färger så fort man tar in nån energi. jag har testat o dt funkar. jag fick själv detta förslag av ett medium. så fokusera på att regnet öser ner runt om och i olika färger.

Wild, Raw and Beautiful
  • Kristall07

Man kan tänka att om man öppnar upp genom magen ( som ett medium sa till mig) så ska man stänga sedan genom att knäppa armarna runt, du vet typ försvars ställning. Tankens kraft är stor så det är bara att du har ngt som funkar för henne. Simpla grejer egentligen. Hoppas hon hittar sitt sätt.

• Johan

Det finns en övning som man brukar lära ut på mediumkurser som populärt kallas "bubblan". Den går kort ut på att man visualiserar att man är innesluten i en bubbla där ingen kan nå en. Då får man lite skydd från omvärlden och den brukar vara uppskattat. På min presentation hittar du min e-postadress, maila gärna mig om du vill ha en utförligare beskrivning av den övningen så ska jag skriva ner den åt dig när jag har bättre med tid.

• Häxaväxa

När man blir påverkad av andra/får in för mkt så är det för man inte är i sig själv..dvs tillräckligt jordad...
    Träna,gå i skogen,lära sig hitta eget inre focus,meditera...
    För att jorda sig bör man göra vardagliga saker..gräva i rabatter är bra;)
    Inte öppna för mkt för snabbt...
    finns många olika tekniker att stänga,men de tänker jag inte dela med mig av här..

• Häxaväxa

När man blir påverkad av andra/får in för mkt så är det för man inte är i sig själv..dvs tillräckligt jordad...
    Träna,gå i skogen,lära sig hitta eget inre focus,meditera...
    För att jorda sig bör man göra vardagliga saker..gräva i rabatter är bra;)
    Inte öppna för mkt för snabbt...
    finns många olika tekniker att stänga,men de tänker jag inte dela med mig av här..

Svar på tråden Lära sig att "stänga av". HUR??