• Anonym (hjälp!!!!)

Hjälp!! Hittade en kanyl i en väska... stack mig

stack mig på nålen i fingret... Känner mig orolig och rädd...vet ej vad jag skagöra...han säger att han inte visste den fanns där...att den är från förr då han tog testo... vad ska jag tro? börjag oroa mig? känns somdet sticker i armen..som då man fått myggbett typ...eller getingstick..lixom kryper från fingrarna å upp mot överarmen...han säger jag inte ska oroa mig

• Svar på tråden Hjälp!! Hittade en kanyl i en väska... stack mig
  • Anonym

Ta och testa dej för säkerhets skull.

• Anonym (Loa)

men vems väska var det du rotade i då? klart du kan bli smittad av ev blodsjukdommar.Tycker du ska kolla upp det snarast.

• Anonym

Vem är han till att börja med? Sen så är blodsjukdomar som tex hiv väldigt "dåligt" på att överleva i kanyler nån längre tid!

• Sealion

Ring sjukhusrådgivningen och åk och kolla dig..

• Anonym (hjälp!!!!)

han är en vän. var inte meningen att snoka..men mina barn öppnade ett dragkedjefack i hans väska som han lämnat här för han inte orkade släpa på den då han skulle iväg en stund och jag såg vad det var i så jag tog den ifrån barnen precis då de öppnade nån liten plaströr me nålen i som jag stack mig på då jag tog den snabbt ifrån dem.

• Anonym

Det snabbaste sättet att ta reda på om du utsatt dig för smitta är att tvinga honom att testa sig. Då kommer testresultaten inom en vecka. Om du ska testa dig så kan det ta upp till 12 veckor innan du har ett resultat du kan lita på.

• Anonym (hjälp!!!!)
    Anonym skrev 2008-06-11 18:37:49 följande:
    Det snabbaste sättet att ta reda på om du utsatt dig för smitta är att tvinga honom att testa sig. Då kommer testresultaten inom en vecka. Om du ska testa dig så kan det ta upp till 12 veckor innan du har ett resultat du kan lita på.
    tack,har ställt ett ultimatum om jag ens ska forstätta umgås med han att han ska lämna pissprov imorrn. han erbjöd sig själv. eller ska jag be han lämna blodprov med? Jag kan inte sånt då jag själv aldrig har rört nått sånt...
  • Queen70

På vilket sätt skulle ett pissprov hjälpa dig? det DU behöver veta är om han har hepatit eller HIV som kan ha smittat dig.

Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-11 18:42:58 följande:

tack,har ställt ett ultimatum om jag ens ska forstätta umgås med han att han ska lämna pissprov imorrn. han erbjöd sig själv. eller ska jag be han lämna blodprov med? Jag kan inte sånt då jag själv aldrig har rört nått sånt...
Svar på tråden Hjälp!! Hittade en kanyl i en väska... stack mig