• Anonym (hjälp!!!!)

Hjälp!! Hittade en kanyl i en väska... stack mig

stack mig på nålen i fingret... Känner mig orolig och rädd...vet ej vad jag skagöra...han säger att han inte visste den fanns där...att den är från förr då han tog testo... vad ska jag tro? börjag oroa mig? känns somdet sticker i armen..som då man fått myggbett typ...eller getingstick..lixom kryper från fingrarna å upp mot överarmen...han säger jag inte ska oroa mig

• Svar på tråden Hjälp!! Hittade en kanyl i en väska... stack mig
  • Queen70

Nej det var väl bara tur att ditt barn inte stack sig eller hur?
    Du skriver i din trådstart att du inte vill blunda för sanningen, men ärligt talat gumman, så gör du faktiskt redan det.
    Inse att han fortfarande missbrukar, annars bär man helt enkelt inte med sig sina injektionsverktyg av misstag. Det finns helt enkelt inte på kartan. Du behöver inget pissprov. Använd ditt sunda förnuft istället. Så mycket erfarenhet av missbrukare har jag att jag vet att de ljuger in i det längsta. Om han skulle visa positivt UP så skulle han sannolikt ha en bra förklaring det det också som du gärna vill tro på. Oroar du dig inte det minsta för att du ska ha fått nån smitta verkligen?

Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-11 21:42:13 följande:

mitt barn stack sig inte. Han hade hämtat en massa väskor som hans exsambo packat åt honom å inte kollat igenom dem sa han.... och att han tog testoreson förr.. men att han slutat...å att det är därför han blivit mindre. vill tro honom...men vågar inte.Men om han fortfarande använder dem så borde ju ett pissprov visa det?
  • NOFX
    ReRant skrev 2008-06-11 20:43:08 följande:
    På FASS står det att:Utredning: Anti-HCV-testet är positivt inom 2 veckor. Provet skiljer ej emellan pågående eller genomgången infektion. Antikropparna kan försvinna vid tillfrisknande från hepatit C.Dvs att antikropparna mot Hapatit C-viruset syns redan inom 2 veckor. Har jag missuppfattat texten?www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp...
    då e det väl olika från fall till fall, jag testade mig 1 gång, var negativ sen sa läkaren att det kan ta ett halvår INNAN det visar...kom tillbaka ca: ett halvår senare o poff så hade jag det!
  • Anonym (hjälp!!!!)
    Queen70 skrev 2008-06-11 21:47:47 följande:
    Nej det var väl bara tur att ditt barn inte stack sig eller hur?Du skriver i din trådstart att du inte vill blunda för sanningen, men ärligt talat gumman, så gör du faktiskt redan det.Inse att han fortfarande missbrukar, annars bär man helt enkelt inte med sig sina injektionsverktyg av misstag. Det finns helt enkelt inte på kartan. Du behöver inget pissprov. Använd ditt sunda förnuft istället. Så mycket erfarenhet av missbrukare har jag att jag vet att de ljuger in i det längsta. Om han skulle visa positivt UP så skulle han sannolikt ha en bra förklaring det det också som du gärna vill tro på. Oroar du dig inte det minsta för att du ska ha fått nån smitta verkligen?Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-11 21:42:13 följande:

skulle det vara positivt så skulle jag ärligt inte bry mig om hans eventuella förklaringar eller ursäkter.
    Jo, klart att tanken finns att jag oroar mig men det smittar väl inte mer av en nål än att ha oskyddad sex?

Hmm,jag vet att det låter dumt...men jag vill sååå gärna tro på honom för han lyfter mig något enormt som männsika, han gör mig hel på något sätt...då vi ses så känner jag livet inom mig, en slags trygghet i känslan. Därför är det en viktig bit för mig att veta om han är ren...för då betyder det ju att han inte tagit nått... om det är neg.

• Queen70

Jo, det smittar mer av en nål än vid sex, eftersom smittan då kommer direkt i ditt blod. Faktum är att det är ganska svårt att smittas av ex. HIV vid sex. Det ska nästan till att det finns ett sår i slemhinnan. det finns många exempel på att människor levt tillsammans i många år och haft oskyddat sex utan att veta att den ena partnern haft HIV och den andra faktiskt klarat sig.
    Nu lever inte HIV särskilt länge utanför kroppen, som tidigare påpekats. Men risken finns ändå, samt även för hepatit.

Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-11 21:57:47 följande:

skulle det vara positivt så skulle jag ärligt inte bry mig om hans eventuella förklaringar eller ursäkter. Jo, klart att tanken finns att jag oroar mig men det smittar väl inte mer av en nål än att ha oskyddad sex?
    Hmm,jag vet att det låter dumt...men jag vill sååå gärna tro på honom för han lyfter mig något enormt som männsika, han gör mig hel på något sätt...då vi ses så känner jag livet inom mig, en slags trygghet i känslan. Därför är det en viktig bit för mig att veta om han är ren...för då betyder det ju att han inte tagit nått... om det är neg.
  • Anonym

vet inte hur det är med HIV men med hepatit C så e det väldigt väldigt liten risk att det smittar vid sex...har Hep C och 2 barn o sambo, ingen av dom är smittade o ingen av mina tidigare partners är smittade heller...så det e med all sannolikhet mkt större risk (eller du BLIR garanterat smittad) om du sticker dig...

• Anonym

Ett negativt urinprov är ingen garanti för att han inte missbrukar. För de som vill dölja sitt missbruk finns relativt enkla metoder att ta till innan provlämning. Har han sputor kvar är detta ingen slump. Tror absolut att han använder. Tyvärr.

• Queen70

ABSOLUT

Anonym skrev 2008-06-12 13:00:26 följande:
    Ett negativt urinprov är ingen garanti för att han inte missbrukar. För de som vill dölja sitt missbruk finns relativt enkla metoder att ta till innan provlämning. Har han sputor kvar är detta ingen slump. Tror absolut att han använder. Tyvärr.
  • Rapunzella

Hepatit B smittar dock väldigt lätt, så du dka definitivt vända dig till en infektionsmottagning PÅ EN GÅNG, för att få klarhet i hur du ska göra. Beroende på riskbedömningen så kan man behöva vaccin och/eller bromsmediciner så snart som möjligt för att minimera smittrisken. Därför ska du ringa omgående, då tiden är viktig!

Sen tycker jag att det är anmärkningsvärt att du verkar bra mer intresserad av att veta om han fortfarande missbrukar, än av att ta reda på om du kan ha blivit smittad av en mycket farlig sjukdom. Särskilt då du har barn, och det är tusen gånger viktigare att de har en frisk mamma än om killen med kanyler i väskan fortfarande injicerar...

Dessutom, jag hoppas att du inte har oskyddat sex med den här killen??!!

• Anonym (hjälp!!!!)

Nu är det så att jag känner ett stort förtroende för denna man trots allt. Han blev ärligt ledsen och sa att om han hade vetat att exet packat ner den i hans väska så skulle han inte haft kvar den. De separerade alltså för 6 mån sen... å han lämnade kvar dessa grejer som hon packade åt honom. Han erkände dessutom att han tidigare injicerade testoreson med den, men att han för länge sen trappat ner för att ha slutat helt. Jag ser inga som helst tecken på att han skulle använda/använt sådant på sista tiden. Men just för att vara säker så vill jag att han testar sig så att jag vet om min känsla att jag litar på honom är rätt. Jag är faktiskt inte orolig av att ha blivit smittad, för jag tror inte det alls då nålen legat oanvänd i över 6 mån... men som sagt, testar han sig och det visar sig att han ÄR ren som han säger...så har jag inget att oroa mig för känner jag. Skulle han INTE vara det så vet jag att han ljuger vilket jasg inte tror...

• Queen70

Lycka till....Du lär behöva det.

Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-13 11:41:02 följande:

Nu är det så att jag känner ett stort förtroende för denna man trots allt. Han blev ärligt ledsen och sa att om han hade vetat att exet packat ner den i hans väska så skulle han inte haft kvar den. De separerade alltså för 6 mån sen... å han lämnade kvar dessa grejer som hon packade åt honom. Han erkände dessutom att han tidigare injicerade testoreson med den, men att han för länge sen trappat ner för att ha slutat helt. Jag ser inga som helst tecken på att han skulle använda/använt sådant på sista tiden. Men just för att vara säker så vill jag att han testar sig så att jag vet om min känsla att jag litar på honom är rätt. Jag är faktiskt inte orolig av att ha blivit smittad, för jag tror inte det alls då nålen legat oanvänd i över 6 mån... men som sagt, testar han sig och det visar sig att han ÄR ren som han säger...så har jag inget att oroa mig för känner jag. Skulle han INTE vara det så vet jag att han ljuger vilket jasg inte tror...
  • santos deluxe

Men är det en gammal väska som han precis fått tillbaks av sitt ex kan det ju vara en gammal steroid kanyl som ligger kvar i den.

Det var ju hormoner han mixtrat med, inte heroin så som jag förstod det. Hr själv lekt med steroider och är ren som en ängel idag, det var inget svårt att sluta

• Anonym (hjälp!!!!)
    santos deluxe skrev 2008-06-13 12:22:38 följande:
    Men är det en gammal väska som han precis fått tillbaks av sitt ex kan det ju vara en gammal steroid kanyl som ligger kvar i den.Det var ju hormoner han mixtrat med, inte heroin så som jag förstod det. Hr själv lekt med steroider och är ren som en ängel idag, det var inget svårt att sluta
    tack,precis så verkar det vara. Skönt att höra att fler har tagit och klarat det bra att sluta.
    Känns uppmuntrande att höra!! Kram på dig!
  • sötkaka

Mitt ex "kurade" lite då och då med några års mellanrum. Tror mkt väl att din kille har slutat och att det var en gammal bortglömd kanyl.

Önskar dig lycka till

• Anonym (hjälp!!!!)
    sötkaka skrev 2008-06-13 18:44:25 följande:
    Mitt ex "kurade" lite då och då med några års mellanrum. Tror mkt väl att din kille har slutat och att det var en gammal bortglömd kanyl.Önskar dig lycka till
    Tack!!! Såå skönt att höra! Kram!
  • kaosan

Men herregud! hur kunde han lämna en väska hos dig om han vet du har barn där? Skulle bli tokig av ilska!

• Anonym (hjälp!!!!)
    kaosan skrev 2008-06-17 21:10:51 följande:
    Men herregud! hur kunde han lämna en väska hos dig om han vet du har barn där? Skulle bli tokig av ilska!
    han hade ingen aning om att den låg där då det var exet som packade väskorna åt honom då de separerade...
Svar på tråden Hjälp!! Hittade en kanyl i en väska... stack mig