• Anonym (hjälp!!!!)

Hjälp!! Hittade en kanyl i en väska... stack mig

stack mig på nålen i fingret... Känner mig orolig och rädd...vet ej vad jag skagöra...han säger att han inte visste den fanns där...att den är från förr då han tog testo... vad ska jag tro? börjag oroa mig? känns somdet sticker i armen..som då man fått myggbett typ...eller getingstick..lixom kryper från fingrarna å upp mot överarmen...han säger jag inte ska oroa mig

• Svar på tråden Hjälp!! Hittade en kanyl i en väska... stack mig
  • Anonym (hjälp!!!!)
    Queen70 skrev 2008-06-11 18:58:49 följande:
    På vilket sätt skulle ett pissprov hjälpa dig? det DU behöver veta är om han har hepatit eller HIV som kan ha smittat dig.Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-11 18:42:58 följande:
    för att se om HAN är ren som han säger...
  • NOFX

Hep C visar oftast inte förän tidigast ett halvår efter smitt-tillfället....talar av egen erfarenhet, så dt behöver inte komma nån "wiseguy" o säga nåt annat!
    HIV eller AIDS e ju grymt sällsynt så då ska du mest ha haft "tur" än "otur" om man nu kan säga så för o blitt smittad!
    men det e ju äckligt ändå=(

• ReRant
    NOFX skrev 2008-06-11 20:15:06 följande:
    Hep C visar oftast inte förän tidigast ett halvår efter smitt-tillfället....talar av egen erfarenhet, så dt behöver inte komma nån "wiseguy" o säga nåt annat!HIV eller AIDS e ju grymt sällsynt så då ska du mest ha haft "tur" än "otur" om man nu kan säga så för o blitt smittad!men det e ju äckligt ändå=(
    På FASS står det att:

Utredning: Anti-HCV-testet är positivt inom 2 veckor. Provet skiljer ej emellan pågående eller genomgången infektion. Antikropparna kan försvinna vid tillfrisknande från hepatit C.

Dvs att antikropparna mot Hapatit C-viruset syns redan inom 2 veckor. Har jag missuppfattat texten?

www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp
  • Queen70

Är det mer intressant om han knarkar än om han är smittad?
    Varför då?

Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-11 19:00:48 följande:

för att se om HAN är ren som han säger...
  • Queen70

Så jäkla ovanligt är det knappast bland sprutnarkomaner eller hur?

NOFX skrev 2008-06-11 20:15:06 följande:
    Hep C visar oftast inte förän tidigast ett halvår efter smitt-tillfället....talar av egen erfarenhet, så dt behöver inte komma nån "wiseguy" o säga nåt annat!HIV eller AIDS e ju grymt sällsynt så då ska du mest ha haft "tur" än "otur" om man nu kan säga så för o blitt smittad!men det e ju äckligt ändå=(
  • MissKaos
    Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-11 18:27:23 följande:
    stack mig på nålen i fingret... Känner mig orolig och rädd...vet ej vad jag skagöra...han säger att han inte visste den fanns där...att den är från förr då han tog testo... vad ska jag tro? börjag oroa mig? känns somdet sticker i armen..som då man fått myggbett typ...eller getingstick..lixom kryper från fingrarna å upp mot överarmen...han säger jag inte ska oroa mig
    Ring till infektionsmotttagningen på närmsta sjukhus och berätta vad som har hänt. Dom vet vart du ska vända dig! Dom är ju vana vid att klantiga syrror som jag sticker oss och måste få sprutor och ta prover. Dom borde ha rutin!! 
  • MissKaos
    Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-11 18:42:58 följande:
    tack,har ställt ett ultimatum om jag ens ska forstätta umgås med han att han ska lämna pissprov imorrn. han erbjöd sig själv. eller ska jag be han lämna blodprov med? Jag kan inte sånt då jag själv aldrig har rört nått sånt...
    HAnska lämna blodprover. för HIV och Hepatit B+C
  • Anonym (hjälp!!!!)

jag vill mest bara veta om jag kan lita på honom när han säger att han inte tar nått...alltså att han är ren från droger/steroider. För jag har känslor för honom men tänker inte blunda för sanningen

• Queen70

Det blir väl snarare nästa fråga att reda ut. Just nu är det väl smittorisken som du behöver få klarhet i. Tänk om ditt barn blivit smittat av nåt. Och som jag sa förut, så finns det inte en chans att en gammal missbrukare går omkring med sina verktyg kvar av misstag. Självklart använder han fortfarande, det behöver du inte ens fundera över.

Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-11 21:25:39 följande:

jag vill mest bara veta om jag kan lita på honom när han säger att han inte tar nått...alltså att han är ren från droger/steroider. För jag har känslor för honom men tänker inte blunda för sanningen
  • Anonym (hjälp!!!!)
    Queen70 skrev 2008-06-11 21:34:02 följande:
    Det blir väl snarare nästa fråga att reda ut. Just nu är det väl smittorisken som du behöver få klarhet i. Tänk om ditt barn blivit smittat av nåt. Och som jag sa förut, så finns det inte en chans att en gammal missbrukare går omkring med sina verktyg kvar av misstag. Självklart använder han fortfarande, det behöver du inte ens fundera över.Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-11 21:25:39 följande:
    mitt barn stack sig inte. Han hade hämtat en massa väskor som hans exsambo packat åt honom å inte kollat igenom dem sa han.... och att han tog testoreson förr.. men att han slutat...å att det är därför han blivit mindre. vill tro honom...men vågar inte.
    Men om han fortfarande använder dem så borde ju ett pissprov visa det?
Svar på tråden Hjälp!! Hittade en kanyl i en väska... stack mig