Hjälp!! Hittade en kanyl i en väska... stack mig
På vilket sätt skulle ett pissprov hjälpa dig? det DU behöver veta är om han har hepatit eller HIV som kan ha smittat dig.
Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-11 18:42:58 följande:
På vilket sätt skulle ett pissprov hjälpa dig? det DU behöver veta är om han har hepatit eller HIV som kan ha smittat dig.
Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-11 18:42:58 följande:
Är det mer intressant om han knarkar än om han är smittad?
Varför då?
Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-11 19:00:48 följande:
Så jäkla ovanligt är det knappast bland sprutnarkomaner eller hur?
Det blir väl snarare nästa fråga att reda ut. Just nu är det väl smittorisken som du behöver få klarhet i. Tänk om ditt barn blivit smittat av nåt. Och som jag sa förut, så finns det inte en chans att en gammal missbrukare går omkring med sina verktyg kvar av misstag. Självklart använder han fortfarande, det behöver du inte ens fundera över.
Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-11 21:25:39 följande:
Nej det var väl bara tur att ditt barn inte stack sig eller hur?
Du skriver i din trådstart att du inte vill blunda för sanningen, men ärligt talat gumman, så gör du faktiskt redan det.
Inse att han fortfarande missbrukar, annars bär man helt enkelt inte med sig sina injektionsverktyg av misstag. Det finns helt enkelt inte på kartan. Du behöver inget pissprov. Använd ditt sunda förnuft istället. Så mycket erfarenhet av missbrukare har jag att jag vet att de ljuger in i det längsta. Om han skulle visa positivt UP så skulle han sannolikt ha en bra förklaring det det också som du gärna vill tro på. Oroar du dig inte det minsta för att du ska ha fått nån smitta verkligen?
Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-11 21:42:13 följande:
Jo, det smittar mer av en nål än vid sex, eftersom smittan då kommer direkt i ditt blod. Faktum är att det är ganska svårt att smittas av ex. HIV vid sex. Det ska nästan till att det finns ett sår i slemhinnan. det finns många exempel på att människor levt tillsammans i många år och haft oskyddat sex utan att veta att den ena partnern haft HIV och den andra faktiskt klarat sig.
Nu lever inte HIV särskilt länge utanför kroppen, som tidigare påpekats. Men risken finns ändå, samt även för hepatit.
Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-11 21:57:47 följande:
ABSOLUT
Lycka till....Du lär behöva det.
Anonym (hjälp!!!!) skrev 2008-06-13 11:41:02 följande: