Jo vi är tillsammans men jag är den mer rastlösa i vårt förhållande och har börjat fundera på allt mellan himmel och jord. Nu har vi försökt få barn i flera år och det känns som att jag glömt bort mig själv i all röra. Och medan min man går på i samma spår, jobbar, åker hem, ser tv osv...så börjar jag känna "Ska det bara vara så här?". Nu har jag sagt att jag behöver paus i barnplanerna och att vi måste jobba på vårt förhållande, prata ut om vad vi vill förutom barntankarna...Jag känner mig låst i samma hjulspår men har fått iväg oss på ett par resor. Nu vill jag flytta men jag är den som hela tiden får dra orden ur min man och det är frustrerande. Tyvärr går jag mina egna vägar nu och väntar ut honom för man är två om att fixa allt.
Jag tror för mycket har gått framåt slentrianmässigt och nu vill jag hinna med såå mycket på kort tid. Vi har det lugna trygga men nu vill jag att saker händer
, att äventyrslustan ska komma fram...
Kan tänka mig att du åtminstone behöver egentid för att sortera tankarna och verkligen fundera över vad du vill, utan att blanda in barn osv. Bara tänka på vad du ska hitta på för att hitta mer mening med allt, så du inte går i samma banor.