• Rubia

Intyg vid VAB?

Är det någon som vet om det från 1 juli blir nödvändigt att visa upp intyg att barnet varit frånvarande från dagis/skola när man vabbar? Det finns ju en proposition i riksdagen om det men har besluitet fattats? Hur ska det gå till rent praktiskt - FK kommer ju att dränkas i intyg, nu när det funkar så bra med tfp via hemsidan...?

Mamma till Axel -01, Anton -04, Astrid -06
  • Svar på tråden Intyg vid VAB?
  • Rubia

Herregud, vilka snabba ryck! Ni är verkligen på bettet !!

Men på FK:s hemsida finns ju som sagt inga intyg att hitta, duger vad som helst eller vad? Vi har ett kooperativ, undrar om de känner till detta verkligen...?

• Rubia

OK, så FK kommer att skicka hem ett intyg som sen förskolan ska skriva under och som jag sen ska se till skickas till FK igen. Ja, tillbaks till den gamla goda papperstiden helt enkelt. Och så har FK skurit ner och omorgoniserat med tanke på att folk gör så mycket via nätet, håhåjaja...

• Rubia
    Hertha skrev 2008-06-11 21:13:23 följande:
    Är så tacksam att jag går på semester och sedan föräldraledighet så vi slipper tänka på det så här i inkörningsperioden. Visste inte heller att det skulle börja så snart om jag inte varit inne för att anmäla VAB. Är bara rädd att pappersversionen kommer fortleva länge, är ganska ok på att fylla i papper men att sen faktiskt komma till en brevlåda
    Just det, att komma till brevlådan är svårigheten... Det har ju varit perfekt med att anmäla på telefon och sen begära på nätet, ibland kanske anmäla på nätet också... Hoppas inte barnen blir så där hysteriskt sjuka som de var i vintras ett tag, vad många intyg jag skulle behövt fixa då....
Svar på tråden Intyg vid VAB?