CeeJay skrev 2008-06-12 17:00:05 följande:
Om du skickar med ett intyg på frånvaron går ärendet snabbare att handlägga.K med lilla E skrev 2008-06-12 15:25:59 följande:
Nähädu! Det går inte ett dugg snabbare än trettio dagar även fast man skickar med ett intyg. Jag har skickat intyget till Östersund innan jag begärt TFP men det går mer än 30 dagar ändå. Jag har tyvärr haft oturen att min dotter opererade sina fötter i april och det är inte så kul att knappt få någon lön från arbetet och sedan vänta tills försäkringskassan behagar betala ut mina pengar som jag har betalat in via skattsedeln i många år.
Du som jobbar på försäkringskassan kanske kan svara på om ni har någon form av prioritering vid handläggning? Att man tex tar alla ärenden som handlar om TFP över 7 dagar där det behövs intyg och där folk förmodligen sitter mer i klistret än om det endast rör sig om några dagar för sig?
Men ringer man så får man endast ett mantra i örat: Handläggningstiden är 30 dagar och det går under inga som helst omständigheter att betala ut några pengar innan.