• Sanda

Intyg vid VAB?

det enklaste hade väl varit om förskolorna gjorde en rapportering av sjuka barn till FK, typ en formulär dom fyllde i på internet en gång i veckan eller nåt. och föräldrarna fortsatte att göra som förut anmäla på internet eller telefon

Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
  • Sanda
    blonde redhead skrev 2008-06-12 20:40:50 följande:
    Med tanke på hur mycket barn det är borta från förskolor så skulle det pedagogiska arbetet störas enormt av en telefon som ringer och kollar upp barn hela tiden. Visst skulle det vara enklare, men barnen skulle drabbas i slutet.
    fast tiden som går för att skriva på papprerna som föräldrarna kommer med tar ju oxå tid? och typ kan du skriva på att pelle var borta tis tors och fredag förra veckan, så ska personalen kolla i papprerna först om det stämmer innan dom skriver på annars kanske dom fuskar osv. 
    Om det fanns ett färdigt formulär på internet som alla barnens namn var inskrivna på för varje förskola, så bockade man bara i vilka dagar som vilka barn varit borta på borde inte ta mer än 5 minuter. Det tror jag alla hade vunnit på. 
  • Sanda
    blonde redhead skrev 2008-06-12 20:56:33 följande:
    Svar på #35Ja om nu alla förskolor har datorer. Sedan kommer det ta mer tid eftersom man som pedagog då också måste fylla i vilka dagar och tider det handlar om,vilket kommer ta mycket tid, inte bara en underskrift som man kan göra när barnen gått hem, vilket inte tar speciellt mycket tid. Och för att inte tala om vilka enorma system försäkringskassan måste lägga upp om nu vare förskola i sverige ska kunna ha en egen sida med alla barnen och fylla i blanketter på. Det är inte en pedagogs arbete.
    ja iden i huvudtaget kan ju diskuteras men nu när den finns så borde den gå smidigt till. Jag ser iallafall framför mig hur förskolelärare kommer bara skriva på för att få det gjort, för att dom precis som du (no offence) inte tycker att det är deras jobb att ta ansvar för. Då kan ju hela system kvitta känner jag.
Svar på tråden Intyg vid VAB?