• kimsivimsi

Ni som har dragit ut nån tand!

På måndag kommer den stora dagen, ska ska dra ut en tand :-S *aaaahh* Har aldrig gjort detta tidigare..
    jag är OTROLIGT tandläkar rädd, men jag är desperat, jag har så ont i min tand att jag inte kan sova, inga j**la värktabletter hjälper heller...
    Så nu till mina frågor:
    Hur känns det att dra ut en tand?
    Ni som har hat tandvärk, vad för värktablett har ni använt?( Jag kör på alvedon, men jag tycker inte att det hjälper... Har även ått citodon som skall hjälpa mig till kvällen, tycker att även denna inte hjälper...)

Snälla hjälp! (haha jag e livrädd!!)

• Svar på tråden Ni som har dragit ut nån tand!
  • snuttP

Drog ut en när jag va yngre, drömmer mardrömmar än. Mamma drog ut två visdomständer förra veckan. Hon sa att det va ok, hjorde onte efteråt men inte under tiden. Hon åt ipren efteråt

• Emejli

Jag drog ut mina övre hörntänder när jag var mindre. Det läskiga är att det verkligen inte känns någonting! Jag var så sjuktnervös, minst lika rädd som du för tandläkare kan jag tänka mig! Det som är obehagligt är att det knakar i hela huvudet och man ser hur mycket tandläkaren får ta i! Det går på några sekunder innan den är ute. Men så fort tanden är ute så är ju allt över!

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med värktabletter, men jag hoppas att allt går bra och så försvinner din smärta efter det så du kan sova serdan =)

• shine
    kimsivimsi skrev 2008-06-12 13:32:03 följande:
    Japp det är en visdomstand på den "nedre tandraden"
    Ok. Nu vill jag ju inte skrämma dig, men var beredd på det värsta.
    Har dragit ut två visdomständer för ca ett år sen.
    En uppe och en nere.

Var superbedövad av både spruta och gel så själva "ingreppet" kändes inte alls.
    Men efteråt!!!
    Oh my god.
    Knaprade starka tabletter och sjukskrev mig 2 dagar från jobbet.

Men sen var det lugnt ;)
  • kimsivimsi
    Emejli skrev 2008-06-12 13:35:20 följande:
    Jag drog ut mina övre hörntänder när jag var mindre. Det läskiga är att det verkligen inte känns någonting! Jag var så sjuktnervös, minst lika rädd som du för tandläkare kan jag tänka mig! Det som är obehagligt är att det knakar i hela huvudet och man ser hur mycket tandläkaren får ta i! Det går på några sekunder innan den är ute. Men så fort tanden är ute så är ju allt över! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med värktabletter, men jag hoppas att allt går bra och så försvinner din smärta efter det så du kan sova serdan =)
    Mysigt med knakandet i huvudet :-P haha Nej fyyy! Tack för svaret, det lugnar lite
  • Frallis

Har dragit ut tre visdomständer, och det har gått jättebra! Man får ju bedövning så det gör absolut inte ont, men kan kanske kännas lite konstigt i munnen (naturligtvis). Min tandläkare har alltid rekommenderat att ta Ibumetin, inget annat hjälper lika bra.
    Prata med tandläkaren innan ingreppet o tala om hur du känner, de förstår...många känner som du!
    Lycka till!

.¸ ღ♥ Elin 04 & Johan 07 ♥ღ ¸.
  • små fötter

Jag har dragit ut två stycken visdomständer i överkäken. Jag tyckte att det som gjorde allra ondast var bedövningssprutan, jag hade världens infektion innan det bestämdes att tänderna skulle bort - och jag tyckte att infektionen var 1000ggr värre än tiden efter att tänderna var borta. Då var det bara skönt, tyckte jag Glad 
    Lycka till!

Fideli och Lily har varsin egen skyddsängel
  • Mira 70

Hm, verkar som man upplever det helt olika..
    Har själv en vansinnigt tandläkarskräck.. O har dragit ut 3 visdomständer.. Den sista märkte jag inte ens att dom drog ut och fråga om dom inte skulle ta den snart, då sa hon att det är klart..
    Fick en massa bedövning innan förstås. O hade inte ont efteråt alls..
    Tror det kanske beror på tandläkaren, se till så att dom vet innan att du är rädd..

Svar på tråden Ni som har dragit ut nån tand!