CarlHerman skrev 2008-06-12 13:52:41 följande:
Jag är tandhygienist och mitt tips är att om du är rädd för att få ont efteråt så börja äta värktabletter innan bedövningen släpper. Har det väl börjat göra ont så är det svårare att få tabletterna att verka bra.Oftast sys det inte om det är en vanlig utdragning där de inte behöver öppna upp tandköttet för att få ut tanden (men då är det mer operation, inte utdragning och det borde du ha fått reda på).Så ta din citodon eller alvedon+ipren direkt du kommer hem och ta sen nya tabletter innan den förstas effekt börjat ebba ut.Rök inte (om du är rökare) på nåt dygn efter utdragningen, det ökar risken för komplikationer.
Grejjen är att jag vet inte om det är en vanlig utdragning, men jag TROR att det är det. Jag har nyligen lyttat, och detta är hos en ny tandläakre, jag gick till folktandvården och där röntgade dom och a att min rot var krokig och att den behövdes opereras ut, vilket gjorde att jag inte vågade gå igen.. Sen nu hos denna tandläkare sa han att den inte var krokig, att ena roten var tjockare än den andra, så att det skulle unka att bara lätta på tandköttet för att sen ta ut den.. Så jag vet inte vilket som stämmer.. Men vad jag attade det som, ska den bara dras ut..
Gör det ondare med en "operation"?
Tack för tipsen med värktabletterna!