• NoXigen

vattkoppor, igen??

Jag har haft det 2ggr...andra gången värre än första :) inte vanigt men inget farligt heller.
    Min mamma sa att ja va speciell som fick d två ggr

• NoXigen

Hade massa första men värre andra ska d vara :)

NoXigen skrev 2008-06-12 13:44:45 följande:
    Jag har haft det 2ggr...andra gången värre än första :) inte vanigt men inget farligt heller.Min mamma sa att ja va speciell som fick d två ggr
  • NoXigen

Haha...Det skulle du sagt till doktorn som ja hade som liten :) Jo man kan ha det två ggr inte vanligt men funkar perfekt att ha.

FrökenR skrev 2008-06-12 13:47:15 följande:
    Har man haft vattkoppor har man fått ett livslångt skydd mot att drabbas igen. Man kan däremot få bältros senare i livet. Han kan inte ha vattkoppor om han redan haft det.
  • NoXigen

Då vet du allt...då borde du veta att d finns fall som går mot strömmen så att säga :)

FrökenR skrev 2008-06-12 13:57:24 följande:
    Konstigt, eftersom jag själv är sjukvårdsutbildad men 140 p på universitet.Kya skrev 2008-06-12 13:49:10 följande:
  • NoXigen

Kan till lägga att ja lyckats me konst stycket att ha påssjuka 2 ggr oxå ;) Vilket inte heller skulle gå o ha mer än en gång

• NoXigen

Ah d verkar ju så

FrökenR skrev 2008-06-12 14:02:44 följande:
    Faan, då har jag tagit dyra stydielån alldeles i onödan!!! Kya skrev 2008-06-12 13:59:33 följande:
  • NoXigen

Haha ah jag är ett levande exempel på att allt man lär sig är inte alltid rätt :)

Myzteria26 skrev 2008-06-12 14:03:38 följande:
    Jo dessutom föddes du med gluten allergi som på den tiden var fullkomligt OMÖJLIGT!
  • NoXigen

Ah det är konstigt...Men nu e läget så att JAG hade d 2ggr, inget annat utan just vattenkoppar 2 ggr

Nogula skrev 2008-06-12 14:06:04 följande:
    Konstigt då att  till och med smittskyddsinstitutet skriver att man bara kan ha det en gång.
  • NoXigen

Tror vi hade lopp bett andra gången ;-D

Kya skrev 2008-06-12 14:06:18 följande:
    nämen allvarligt talat, vanligtvis så ska det bara vara en gång per livstid man får vattkoppor. men det finns alltid fall som faller utanför ramen, och det är fullt möjligt att få vattkoppor igen, även om det är ruskigt ovanligt.
  • NoXigen

Haha Jag ska ringa min gamla doktor o skälla jag

Myzteria26 skrev 2008-06-12 14:11:27 följande:
    tror det var bladlöss.. Men går dom går nog inte till anfall på människor i NORMALA fall men man vet ju aldrig. Finns ju en o annan människa som kan råka ut för det
    [/citat]ja det måste vara enda förklaringen dumma läkare som inte ser skillnad på vattkoppor och vanliga sängloppor!
  • NoXigen

Bryr mig inte om dina diagnoser faktiskt...Tror bestämt jag litar på min gamla barnläkare än då :)
    Knytets mamma skrev 2008-06-12 14:12:59 följande:

Vi kan anta att det är så här det går till"Ett virus fångas för det mesta upp av känselnerverna och förs in till de så kallade ganglierna, som är nervstrukturer nära ryggmärgen. Där ligger sedan viruset under resten av livet."www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp de som då får vattkoppor en gång till har alltså troligtvis inte haft ovannämnda process.
  • NoXigen

Jag var 6 år första ggr andra rundan 11 år, så inte så väldans liten...Men TS har kanske redan snackat me bvc?

Dinosaurien skrev 2008-06-12 14:27:37 följande:
    Hallå! Stopp! Ett viktigt inlägg till TS!OM DU TROR ATT BARNET HAR VATTKOPPOR SÅ SKA DU INTE GÅ TILL BVC!!! Vattkoppor är ruggigt smittsamt och man vill INTE ha in barn med vattkoppor på BVC dit det samlas en massa barn som sen blir smittade!! Så, gå absolut inte till BVC utan slå dem en signal och rådgör på telefon!Om man har haft vattkoppor som väldigt liten kan det vara så att ens immunförsvar inte var tillräckligt utvecklat för att bilda de antikroppar som sen skyddar en resten av livet, alltså kan man då få vattkoppor två gånger. Så det kan ju vara så!Men...gå inte till BVC!
  • NoXigen

Vissa saker går inte att förklara ens om dom så forskar i hundra år....Nu har d hänt o jag har ärren i min själ som bevisar d, eller ja inte själen utan mer i pannan för ja klia så förbannat
    Knytets mamma skrev 2008-06-12 14:32:44 följande:

Får ju göra som du vill, försökte mest finna ett svar till varför vissa får livslångt skydd, och andra uppenbarligen inte får det. Det verkade vara en rimlig förklaring. Helt enkelt, om man inte får skyddet första gången, kan man alltså få vattkoppor en gång till.Vilket du bland annat är ett levande bevis på.
  • NoXigen

Gå till vetrinären istället?

Kya skrev 2008-06-12 14:31:03 följande:
    men? får man aldrig gå till BVC eller VC när man är sjuk? det blir himla krångligt om man inte får röra sig utanför dörren när man är sjuk? vet kan konstatera att man är sjuk då?
Svar på tråden vattkoppor, igen??