Inlägg från: Myzteria26 |Visa alla inlägg
  • Myzteria26

vattkoppor, igen??

Det var väl himla märkligt. Tror du för att du är utbildad sett allt??
    Jag satt förra helgen och läste igenom min sambos journal från hans uppväxt (NoXigen´s) Och JO mycket riktigt vattkoppar TVÅ GÅNGER!

FrökenR skrev 2008-06-12 13:57:24 följande:
    Konstigt, eftersom jag själv är sjukvårdsutbildad men 140 p på universitet.Kya skrev 2008-06-12 13:49:10 följande:
  • Myzteria26

Jo dessutom föddes du med gluten allergi som på den tiden var fullkomligt OMÖJLIGT!

NoXigen skrev 2008-06-12 14:02:41 följande:
    Kan till lägga att ja lyckats me konst stycket att ha påssjuka 2 ggr oxå ;) Vilket inte heller skulle gå o ha mer än en gång
  • Myzteria26

Absolut inte. Som sagt. I all sin ära med en utbildning men faktum kvarstår. MEN utbildningen har du bara sett typ 10% av vad sjukvården innehåller däribland fall med vattkoppor 2ggr

FrökenR skrev 2008-06-12 14:04:20 följande:
    Onödig kommentar.
  • Myzteria26

Ja finns mye som är konstigt man läser, allt är dock inte FAKTA, inte ens från smittskyddsinstitutet.

Nogula skrev 2008-06-12 14:06:04 följande:
    Konstigt då att  till och med smittskyddsinstitutet skriver att man bara kan ha det en gång.
  • Myzteria26

tror det var bladlöss.. Men går dom går nog inte till anfall på människor i NORMALA fall men man vet ju aldrig. Finns ju en o annan människa som kan råka ut för det

NoXigen skrev 2008-06-12 14:08:38 följande:
    Tror vi hade lopp bett andra gången ;-DKya skrev 2008-06-12 14:06:18 följande:
  • Myzteria26
    Kya skrev 2008-06-12 14:13:05 följande:
    knäpp-skorvar? de kan ge elaka märken, jag kanske blev attackerad av en hel svärm med såna?
  • Myzteria26

Eller så var inte era läkare så bra utbildade... Kanske hade dom helt enkelt inte tillgång till internet på den tiden? Kanske inte ens en telefon så dom kunde ringa sjukvårdsrådgiviningen? Hugaligen scary scary....

• Myzteria26

Vi tar ett praktexempel till. OT visserligen men ett praktexempel som skulle kunna tillhöra "okänd diagnos".
    Noxigen hade en LÅNGBENSTUMÖR på bäckenet och här står läkarna och kliar sig i skallen (som dessutom jobbat med detta ett x antal ÅR) och frågar Noxen, "Varför har du den där?"
    Fullkomligt ofarlig och inbroskad tack o lov men ff en långbenstumör på ett ställe som absolut inte räknas dit iaf...

• Myzteria26

Glöm inte fråga läkaren om bebbe får det 2 ggr om det möjligen KAN vara bladlöss

Kya skrev 2008-06-12 14:42:15 följande:
    det är bra att veta har ju inget barn än, men ett på väg och förr eller senare så kommer ju barnet ha vattkoppor, en eller två gånger.
  • Myzteria26

Känner du dig orolig ska du såklart ringa in och rådfråga
    Lycka till hur det än går =)
    Johanna 87 skrev 2008-06-12 14:51:58 följande:

Myzteria26: ska komma ihåg det nej men jag låter bli att gå dit då om han inte blir dålig eller så!
  • Myzteria26

Hehe

Kya skrev 2008-06-12 15:11:08 följande:
    eller knäpp-skorvar. de jävlarna är inte att leka med
  • Myzteria26

På riktigt små och gamla är det viruset inget hit. Vågar inte svara på varför riktigt men vet iaf att det är farligare för minisar och gamla.

Kya skrev 2008-06-12 15:14:10 följande:
    men vad är så farligt med vattkoppor? det låter som man ska behandlas som en som har fått pesten eller så. har ju hört om vissa "vattkoppskalas" som ordnas ibland, när ett barn fått vattkoppor. då tar man dit sina egna barn, i syfte att smitta dom så att de får smittan när de är små, och inte stora. vet inte om det bara är en myt med dessa "kalas" men jag har hört det iaf
  • Myzteria26

Vet inte var "ålders gränsen" går så i have nooo idea

Kya skrev 2008-06-12 15:18:22 följande:
    aha de som är -6mån och de som är +70 år?
  • Myzteria26

Sant sant =)

Kya skrev 2008-06-12 15:20:06 följande:
    jaamen det måste ju vara riktigt små och riktigt gamla
  • Myzteria26

Finnes massa frågetecken kring div. sjukdommar däribland vattisarna

Kristin24 skrev 2008-06-12 15:21:41 följande:
    Har läst att om bebisar får vattkoppor kan de få det igen när de blir äldre..har ngt med emmunförsvaret att göra.Finns ju olika varianter av vattkoppor nu med, mina barn hade det i våras och då i 6 veckor men med bara några få som kom då och då. Hade ingen aning om att det kunde bli så.
Svar på tråden vattkoppor, igen??