• EmilOLucas

"LACK" soffbord från Ikea, rena skiten!!!!

Vi köpte ett vitt soffbord "Lack# från Ikea, billigt och bra tyckte vi. Det är ju ingen idé att köpa något dyrt bord när man har småbarn.
    Det har inte ens gått 1 vecka och det är ett stort hack på ovansidan och färgen är borta, ett hack på benet!

Bordet klarar ju ingenting!!! Jag är så besviken. Ja, jag vet att man får vad man betalar för, men ändå. Borde ju ändå klara litegrann.

Hacket på benet kommer antagligen från gåstolen, det på ovansidan har jag ingen aning om, antagligen då min son lekt med sina leksaker, som består av dinosaurier, men jag har aldrig sett han vara hårdhänt mot bordet, eller hacka i det med leksakerna.

Är så besviken! Om bordet ser ut så här efter en vecka, hur komer de då inte se ut om ett år...

• Svar på tråden "LACK" soffbord från Ikea, rena skiten!!!!
  • Odella

Har inte hänt mig att det lossnat saker från bordet, men jag fattar inte hur jag ska göra för att få det mindre rangligt! Ska man skruva på benen på nåt särskilt sätt eller??

• Rigmor Mortis

Rokka Jill skrev 2008-06-12 23:53:24 följande:

Min dotter klottrade på mitt mexikanska 3.000:- soffbord som jag ahr ägt i flera år. Tycker ni kan sluta att gnälla om era 100-kronros möbler nu! jag var en fattis student som jobbade till mig dom dyra pengarna till soffbordet.
    Testat med mirakelsvamp?

Vi hade Lack-bord i flera år, utan större blessyrer. Men då hade vi inte barn.
  • Tutilure

Vi har också problem med vårt bord. Vi hade tidigare ett känsligt i mahogny men köpte detta istället så att mahognybordet skulle klara sig från hack och repor.
    Vi har fått en mindre skavskada vid kanten som iof inte syns så mycket, men det är
    ändå irriterande.
    Sen har vi fått byta ett ben en gång eftersom det var nästan av och nu är det ytterligare ett ben som nästan är av.
    Kommer att reklamera benet igen.

Visst är det billigt, men det ska väl andå hålla för normal användning.

Om man målar fan på väggen så kan det inte bli något annat än succé!
  • milla   1982

Har haft ett i bok och ett i björk som är felfria men nu har vi ett vitt som det blivit små-märken i, men inget som märks.

Men med en gåstol som dunkat in i det så skulle nog många bord bli fula tyvärr.....

BF 3 juni 2008
  • Silverkatten06

Som sagt, man får vad man betalar för.

Man kan inte kräva att ett så billigt bord ska tåla småbarns hantering av leksaker mm. Det skulle omöjligt kunna vara så billigt om de använde bra råmaterial. Gå in på en bygghandel och kolla vad riktigt virke kostar, finns inte en chans att man kan bygga ett soffbord för det priset om man inte väljer skitmaterial...

• Pink Muffin

Vi har ett Lack soffbord i ekfanér från IKEA och kan bara hålla med!! Bara skit!!! Hyllan under lossnar från ena fästet hela tiden och ligger snett och ungarna lyckades repa det på några timmar... Hade reklamerat det om det inte var för att jag tappat bort kvittot. Ser verkligen förjävligt ut!! 400 spänn i sjön, men snart åker det ut!! Frågan är bara vad man ska ha ist...!!?

♥ Signe 050204 ♥ Alfred 061108 ♥ Valter 080706 ♥
  • PrettyUgly

Jag har haft mitt lacksoffbord i snart ett år. Enda märkena det har fått är efter min syster tappade ut kol från en vattenpipa på det men det var ju knappast bordets fel ;p

• mamita

har hittils ägt tre st Lack, ekfaner var klart bäst, men det höll inte för hoppande barn och av att flyttas fram och tillbaks det svarta blev det stora hack i och en kant "lossnade" så vi köpte ett nytt likadant... men nu ska jag köpa något nytt på mio istället.

• EmilOLucas
    mamita skrev 2008-06-13 09:45:02 följande:
    har hittils ägt tre st Lack, ekfaner var klart bäst, men det höll inte för hoppande barn och av att flyttas fram och tillbaks det svarta blev det stora hack i och en kant "lossnade" så vi köpte ett nytt likadant... men nu ska jag köpa något nytt på mio istället.
    Så, vi skulle satsat på ekfaner istället då? f-n igen säger jag bara. inte kul att köpa bord för 300-400:- spänn helat tiden. man kan ju iof köpa bokfolie och klä om bordet? kan det vara en möjlighet för oss i framtiden?

annars får vi väl ta fram vårt gamla kakelbord från 70-talet igen *hua*
  • rosablomma

Jag har ett vitt lackbord som inhandlades för ett år sedan, vi köpte det pga av det var billigt, o vi viste inte vad vi ville ha för bord ( är det billigt är det lätt att byta ut)
    men har varit jättenöjd med kvalitén. den är som ny fortfarande. fast det körts bilar av två vildingar på det . detta vi obevakande tillfällen. ( får inte ha leksaker i tvrummet)

innan hade jag ett bord från em. det blev en del hack i det. var tog furu som är rätt mjukt o andra sidan. men när det är massivträ går det ju även att slipa o andra sidan

• EmilOLucas
    rosablomma skrev 2008-06-13 15:10:36 följande:
    Jag har ett vitt lackbord som inhandlades för ett år sedan, vi köpte det pga av det var billigt, o vi viste inte vad vi ville ha för bord ( är det billigt är det lätt att byta ut) men har varit jättenöjd med kvalitén. den är som ny fortfarande. fast det körts bilar av två vildingar på det . detta vi obevakande tillfällen. ( får inte ha leksaker i tvrummet) innan hade jag ett bord från em. det blev en del hack i det. var tog furu som är rätt mjukt o andra sidan. men när det är massivträ går det ju även att slipa o andra sidan
    Men lack-bordet går ju inte att slipa, det är ju så tunt lager, så man skulle ju komma till innanmätet direkt (eller vad det heter).
Svar på tråden "LACK" soffbord från Ikea, rena skiten!!!!