• mintchocolate

Funkar caffe latte och grått ihop?

Ja, funkar dessa färger ihop. Mörkgrått alltså.
    Har frågat förut men behöver er igen, då jag ska köpa golv nu i juni.

• Svar på tråden Funkar caffe latte och grått ihop?
  • Elli47
    mintchocolate skrev 2008-06-12 19:58:58 följande:
    Oj, vad svårt det blev nu! Hälften, hälften. Själv kan jag ingentig om färger, tyvärr, därför är era åsikter värdefulla.Är caffe latte verkligen brunt? Tycker den är ganska ljus, men det kanske kallas ljusbrunt då? Vad synd.
    Men det är ju så att smaken är som baken, delad! Du kanske tycker det är jättefint och då ska du givetvis ha så! Det är väldigt svårt att säga något dessutom när man inte ser exakt färg och inte heller hur och med vad det ska kombineras! Det kan ju bli jättesnyggt!
  • Luckiest

Jag tycker inte att dessa färger passar ihop. Själv skulle jag inte kombinera dem.

• mintchocolate
    Elli47 skrev 2008-06-12 20:02:02 följande:
    Men det är ju så att smaken är som baken, delad! Du kanske tycker det är jättefint och då ska du givetvis ha så! Det är väldigt svårt att säga något dessutom när man inte ser exakt färg och inte heller hur och med vad det ska kombineras! Det kan ju bli jättesnyggt!
    Jo, det är sant, men jag ser aldrig hur det ska se ut innan det är klart och då är det ju lite försent. Så jag vet inte om det blir snyggt. Var för sig är de ju snygga.
  • Elli47
    mintchocolate skrev 2008-06-12 20:04:25 följande:
    Jo, det är sant, men jag ser aldrig hur det ska se ut innan det är klart och då är det ju lite försent. Så jag vet inte om det blir snyggt. Var för sig är de ju snygga.
    Skrattande Nåja, var för sig är ju halstabletter och jordgubbar också gott men inte ihop! Men om du är osäker, det finns väl andra tänkbara färger?!
  • mintchocolate
    Elli47 skrev 2008-06-12 20:09:11 följande:
     Nåja, var för sig är ju halstabletter och jordgubbar också gott men inte ihop! Men om du är osäker, det finns väl andra tänkbara färger?!

Det är bara så otroligt svårt!
    Var på Coop och tittade på golv förut ikväll, men hittade inget som passade. Det ska ju nämligen vara billigt också...
  • Mikaelak 83

Det passar absolut inte ihop.

Brunt passar med beige.
    Svart passar med grått.

Brunt passar inte med svart.
    Beige passar inte med grått.

Välj en av dem.

• mintchocolate

Nu måste jag fråga en sak till. Bordet går i bok. Kan man ha ekgolv då? Man kanske inte ska blanda dessa träslag?

• Peztis

Det är klart att det funkar, det är helt en fråga om nyanser!
    Det kan bli jättesnyggt om båda har den lite gråa tonen i sig och det har faktiskt lattefärgen. Skulle den blandas i en färgburk så är det allt lite svart i...

Om du sedan plockar upp färgen ed t ex en grå soffa med grå och lattefärgade kuddar i (eller tvärt om) så blir det nog jättesnyggt.

Den soffa vi har är grafitgrå och i butiken där vi köpte den hade de varvat grå och beigea kuddar. Vi valde visserligen endast grå kuddar men här i vardagsrummet så är färgerna grå, silver, svart och accenter i brunt (dock lite varmare congacsfärg än latte).

Om du är osäker så kan du säkert hitta tyger i de färger du funderar över och lägga dem mot varandra. Tycker du at det funkar så kör på det - det är du som ska leva med det, inte vi!

• Miss Lau

Nej, jag tycker inte det.

I vårt gamla hus gick vardagsrummet i latte och brunt och vår soffa är lattefägad. Men i vårt nuvarande hus går hela nedervåningen i olika grå toner och det skär sig enormt mot soffan och jag stör mig på det! (och nej, vi har inte råd/lust att köpa nya soffor för de är bara 1 år gamla. Och vårt nya hus är jättefint så det känns knäppt att måla om.)

• mintchocolate

Peztis

Tack för ditt svar! Tycker också att väggen ser en aning grå ut.

Grejen är att jag har bokfärgat barbord med svarta stolar och grå-silvriga ben och stolarna tänker jag verkligen inte byta ut. Bordet går ju i bok och det är säkert en varm färg om man räknar trä som färg? Sedan går övrig inredning i vitt och brunt.

Kan butiken blanda, borde väl jag kunna blanda, kanske. Är väldigt känslig för när saker i hemmet blir "fel", då stör jag mig på det precis hela tiden. Är jobbigt att vara sådan, man kanske borde släppa lite på tyglarna.
    Egenligen tycker jag inte det finns några "fel" eller några "ska" när det gäller inredning, men det är trevligt att få goda råd, som dina.

Jättesvårt är det med färgval till golvet! Det får ju verkligen inte bli fel.

Svar på tråden Funkar caffe latte och grått ihop?