HOCHM skrev 2008-06-23 18:57:10 följande:
HejsanLäste att din dotter inte kunde sitta heller, då vore ett sittskal något för henne. Min dotter har haft sittskal, på det sättet kunde hon sitta på golvet och leka. Vi brukade ställa fram ett uppvikbart "frukostbord" framför henne och leksaker på. Sittskalet kunde man även använda i barnpolen.
[/citat]
jo hennes sjukgymnast tänkte på ett sittskal från början men hon tog istället ett ståskal då min tjej börjar kämpa lite för att börja sitta själv. så därför kommer vi inte göra någon.

men skulle hon inte lära sig mer så kommer vi nog överväga att göra en gjutning sittandes med.
bossemor1 skrev 2008-06-23 20:40:19 följande:
[citat]
Hej!Bosse har både ett sittskal och ett ståskal.. Han brukar sitta ca 10 minuter i sittskalet och stå ca 1 timma i ståskalet / per dag! Vi har valt att inte ha något stativ eller liknande till ståskalet eftersom Bosse inte kan leka själv så bra....så vi ställer honom framför oss och busar med honom, sjunger sånger, ramsar, gungar honom från sida och framotillbaka, låter honom känna på saker och pratar och härmar honom och han härmar oss....riktig kvalitétstid alltså :)!Hoppas att din dotter kommer gilla sitt skal lika mycket som Bosse gillar sitt :)!(Bosse har haft ett ko-mönstrat, ett i blå kamoflage och nu har han ett med rymden på:))Hoppas att ni får ert skal snabbt :)!
vad härligt!! att han älskar sitt ståskal. jag hoppas att min lilla tös med ska älska den, att få se världen rakt upp istället för rakt ner i golvet. hon ligger mkt på magen och det stör ju hennes mage rätt mkt då vi har jätteproblem med den

suck.
men man kan alltså välja vilka färger o mönster som helst när man gör skalet? låter mest som jag vill ha en rooooosa

hehehe...