Inlägg från: mamman i skogen |Visa alla inlägg
  • mamman i skogen

Baklofen Pump.

Vi har inte pump utan bara baklofen i tablettform. Men alla som jag pratat med med pump sager att det ar kanon det enda som jag har hört vart negativt är att det är svårt att dosa ur om det visar sig att det blir biverkningar av medicinen då baklofen är en "depå" medicin. Tycker absolut att ni ska testa med pump.

Om du vill ha fler svar så fråga på cp tråden tror vi är många där som har baklofen i ngn form till våra små..  www.familjeliv.se/Forum-3-60/m33191279.html

varje ar far 200 barn i sverige en cp skada
  • mamman i skogen

Halv tablett morgon och lunch en hel till sängdags sen har vi en ep medicin också för att minska spasticiteten iktorivil som han får till kvällen  (han har ingen ep)

• mamman i skogen

För oss har det inte vart aktuellt med pump har för mig att barnen måste väga ett visst antal kilo innan men i framtiden kan det ju kanske vara ett alternativ för vi ser inte mycket resultat av baklofenet alls mer än när vi höjer dosen då får vi en tillfällig förbättring. Har hört en siffra på att barnet ska väga ungefär 15 kilo innan pump blir aktuellt ngn som vet? Vår skrutt har ju lite problem att gå upp i vikt och inte blev det bättre av botoxbehandling och et lårbensbrott då han tappade 2 kilo

Svar på tråden Baklofen Pump.