Folk som har sin gamla studentmössa på studentuppvaktning.
Vad tycker du egentligen om folk som har sin gamla studentmössa när dom går för att uppvakta nyblivna studenter?
Vad tycker du egentligen om folk som har sin gamla studentmössa när dom går för att uppvakta nyblivna studenter?
Nr 3
Tycker det kan vara lite sött när gamlingar har det. Annars - nja..
Enligt tradition ska man ju ha sin gamla mössa på sig, men den känns numera lite passé eftersom studenten idag inte betyder detsamma som förr. Andra får gärna ha sin på sig men jag hoppar det!!
Låt gamfolket få känna sig unga en liten stund
Obs, jag skulle dock aldrig göra det själv.
Här är det typ bara lärare och gamla lärare som inte jobbar längre som tar på sig sin studentmössa.. Jag röstade på trean fast jag inte ens hade någon mössa när jag gick ut
Har aldrig sett någon som har det och förstår inte vitsen med det heller
Tycker jag är en fin tradition. Tyvärr gör inte fler det. När jag var chalmerist hade jag chalmersmössan på studentfirandet. Tycker det är kul med mössor i olika färger och där man kan se vilken skola man gått.
Men nu menar jag ju mössor från högskola/universitet. Studentmössan från gymnasiet är ju bara en vanlig mössa som inte säger ett dyft så den känns ganska onödig.
Äldre än 60-OK.
Annars är det astöntigt.
BrideOf Rocky skrev 2008-06-15 09:36:36 följande:
Jag har bara sett "gamlingar" som haft det, och det är rätt charmigt. Själv använder jag inte min.