Inlägg från: mamma på vift |Visa alla inlägg
  • mamma på vift

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Hej hej!
    Jag hoppar in här om jag får. Försökte för någon vecka sedan men då blev jag varnad av FL och sen vågade inte jag skriva här inne mer, men nu tar jag nya tag Hoppas att jag är välkommen.

Är en 2 barns mamma som älskar att sy och pyssla i största allmänhet. Syr mycket till pojkarna och minsta pojkens vagn. Det är mestadels suffletter och sittdynor. Har idag gett bort min första egensydda present och det kändes lite konstigt. Det var en solhätta till en liten tjej som fyller 1 år.

Det närmsta projektet är en ny solhatt till lill grodan då den han har nu börjar bli för liten. Måste bara knåpa ihop ett mönster först...det brukar vara det som tar längst tid

Nej nu är det mönster ritning som gäller!

Ha de!

*Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • mamma på vift

Behöver hjälp!
    Har ett mönster på en mössa...men när jag sydde den nu så blev den lite i minsta laget åt lill grodan...hur gör jag för att förstora det en storlek? Bild på mössan finns i... ja ni vet det man inte får skriva Kanske inte bästa bilden men jag hoppas att ni fattar hur den är sydd.

• mamma på vift
    TeDrickaren skrev 2008-06-22 21:21:30 följande:
    Jag har på mina baggy mössor har jag ökat med ca 0,5-1cm på varje sida. För att få till strl rätt
    Tack så mycket!! Det ska jag testa
  • mamma på vift

Någon som har sytt byxor och body och vänt sömmarna utåt istället så att de inte skaver på bebisen? Hur har ni stickat ner dem snyggt sen? Vet att Max hade det på en prematurbody...men den har jag inte kvar så jag kan inte kika.

• mamma på vift
    Tyras föräldrar skrev 2008-06-24 16:00:14 följande:
    kolla i min blogg på den vändbara klänningen som sopheia sydde till min dotter. HOn sydde med 4-trådig overlock och stickade sedan ner sömmen med raksöm. Blev jättesnyggt. mamma på vift skrev 2008-06-24 15:56:41 följande:
    Tack ska kika med en gång!!
  • mamma på vift

Någon som vet om det finns tryckknappar i plast och vart man kan köpa dem isf?

• mamma på vift
    yrväder skrev 2008-06-24 21:29:18 följande:
    mamma på vift skrev 2008-06-24 21:27:03 följande: babyheaven.se har, men man måste ha en kampress för att sätta fast dem
    Mmmm det har min svärmor

Tack så mycket för tipset! Ska sy prematur kläder till neo här i stan och lämna över när Max ska dit på sin sista kontroll och vill inte ha metall i kläderna som ska ligga mot deras ömtåliga kroppar.
  • mamma på vift

Tyras föräldrar: ska kolla där oxå. Tack så mycket!

• mamma på vift

Någon som vet vart man kan köpa Burberry-tyg på internet? Behöver inte vara riktiga kan vara liknande oxå.

• mamma på vift
    Mstery skrev 2008-06-25 09:41:32 följande:
    hörruduru.. sno inte min ide.. har ett sånt tyg som väntar på mig här. jag antar att det ska bli nått till buggan
    ja jag har 2 som eftersöker detta till buggan...har ju sytt en redan till Kajsan men då skickade hon tyget!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle