• mian71

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Åh så fint! Jag måste helt enkelt ge mig ut och handla mudd i lite roliga färger... Jofotex nästa!

• mian71

Det måste väl ändå vara samma sak som när någon frågade efter adressen till den där webbutiken som sålde knappar i usa (dora väl?) eller när flera här frågat om vad butiken i england heter som säljer symaskiner. Ingen av oss känner väl Eva personligen och ingen tjänar på att hon säljer. Tradera bör man väl kunna se som vilken web-butik som helst, eller?

Eva kallar sig roneva på Tradera.

• mian71

Jag kan nog också tänka mig att sambeställla. Skulle det råka bli tull så blir det ju billigare för var och en om man delar på det.

• mian71

Var det inte någon som fick betala tull när hon beställde tyg? Jag vet inte heller hur det funkar, tyvärr, men hon kanske vet, vem det nu var.

• mian71

Nu har jag ringt och kollat med tullverket. Man betalar tull på hela summan, dvs inköpspriset + frakten + eventuell fraktförsäkring. Ovanpå det lägger man tullavgiften som i det här fallet är 3.7 % och därefter lägger man på momsen som är 25%. Om varan går som postpaket så är det posten eller speditionsbolaget som förtullar och de kan lägga på sina avgifter ovanpå det redan nämnda, 50-150 kr.

Det är bara att hålla tummarna och försöka se till att de skickar som brev...

• mian71

När vi frågade efter ny klädsel sa de på Babyproffsen att den var så dyr att det var lika bra att köpa en ny stol. Det var i och för sig några år sedan så jag vet inte hur det är nu.

• mian71

Jag instämmer och skickar en  till Amdadesign, här är vi också väldigt glada för flodisarna som kom med posten idag!

Trevlig midsommar på er allesammans!!

• mian71

Jag behöver turkos eller ljusblå snedslå, någon som vet var man köper det? Vilken nätbutik har bäst priser på snedslå, för övrigt? Syr solhattar och inser att det behövs betydligt mer snedslå än jag har.

• mian71

Tack för länken! I närmsta butiken kostar snedslån 18 kr för TRE meter, så det där var ju betydligt billigare. Det får nog bli en beställning snart!

Tack för hjälpen!

• mian71
    miniliten skrev 2008-06-18 22:57:16 följande:
    har för mej att stoff och stil har en hel del med färger...
    tygpyssling.se har, såg jag förut.
    Pochahontas skrev 2008-06-19 22:43:25 följande:
    Jag ska sy dynor till båda mina vagnar nu. En vanlig vagn o en sulky... Har sytt i fleece, men det är ju lite varmt nu... Vilket material som är svalt skulle ni rekommendera? Funderar på frotté... Det borde vara ganska svalt, va?
    Såg att UNI butiken sålde vagnsdynor med ena sidan av frotté, såg jättefina ut! Jag skulle absolut välja frotté till en sommardyna!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle