• Armine

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Beatrize74 skrev 2008-06-15 14:59:15 följande:
    Vad skönt att ni börjat på en ny tråd...jag har verkligen surfat hit efter att ha kommit in på en myyycket tidig sida och följt länkarna i slutet på varje ända hit! Om jag hänger med från början i den här tråden så behöver jag kanske inte känna att jag ligger så mycket "efter" som jag faktiskt gör. Bara några små frågor först:- Får jag vara med även om jag inte syr bebiskläder eller någonsin beställt en decimeter av det fina uggletyget?- Har ALLA här inne proffsmaskiner, eller är det en och annan som faktiskt "bara" har en vanlig symaskin med raksöm och sicksack typ?Jag har en blogg, men får inte länka här. När barnen somnat ikväll ska jag sy JÄRNET av de tyger jag fick hem idag. Ha en underbar dag!Kram Bea
    Jag hänger här jag med och jag har inga barna alls att sy till.
  • Armine

Såg solhattsmönstret i allt om handarbete, men jag skulle vilja göra en solhatt i vuxenmodell, någon som vet vart man kan få tag i ett sådant?

• Armine
    smulan 75 skrev 2008-06-15 18:25:54 följande:
    Det är det nummret jag har och där finns det bara ett mönster för solhattar till barn. Kanske var det ett tidigare nummer du menade?
  • Armine
    smulan 75 skrev 2008-06-16 14:21:52 följande:
    Då var det nog nummret före den jag har. Får kolla på biblan här eller se om jag kan hitta den på stan. Tack för tipset i alla fall.
  • Armine

Ritade ett eget mönster på en solhatt. Det blev lite si så där, som tur var gjorde jag en provhatt av en skräpbit. Måste göra vissa delar större så att de passar bättre ihop, det blev två veck på provhatten, inte så stiligt direkt.

Fick mina namnlappar förra veckan och det känns så lyxigt att sy dit dem på sina alster, var tvungen att prova så det blev ett näsduksfodral.

• Armine

Tyras föräldrar skrev 2008-06-16 22:23:23 följande:

det är så mkt klagomål från familjen att alla kläder saknar lapp bak. Det går ju nämligen inte att sätta på sig kläder utan att samtidigt säga "lappen bak" Jag ska nog falla till föga och köpa lappar fårn minanamnband men jag vet bara inte vad jag ska skriva på dom. Jag frågade precis min man vad det ska stå på eventuella lappar "vad som helst bara jag ser vad som är fram och bak. Ungarna behöver veta vad som är fram och bak - och jag"
    Jag hade också lite svårt med namnet på banden, men vi hittade ett som passade till slut.

Du får väl skriva "vad som helst" eller "bak" på dem.
  • Armine

Jag är överlycklig. Svärmor ska leta reda på tyg eller gardiner som min make hade när han var liten. Det är antigen smurftyg eller barbapappatyg. Hon skulle även se om hon hade mer tyg hon ville bli av med.

• Armine
    Stratus skrev 2008-06-25 11:18:43 följande:
    Jag ska ev dit i nästa vecka. Men jag är inte säker än...En fråga. Är det någon här som anväder PayPal? Jag trodde att det skulle vara enkelt att starta upp ett konto och föra över pengar dit, men nu står det att jag måste gå IN på banken. Det känns ju asjobbigt. Dessutom är det lite bråttom eftersom jag vann några auktioner på Ebay inatt.
    Jag använder paypal, men har aldrig fört över pengar, det har dragits via mitt visakort. Kan du inte välja att ta det den vägen i stället för att föra över pengar? Förmodligen måste du skriva på något papper för att banken ska kunna göra en sådan överföring.
  • Armine
    LumLumLum skrev 2008-06-30 22:51:59 följande:
    Sista delen av projekt medeltid är nu avklarat och bloggat. Imorgon ska jag sy en kjol. lumlumlumlum.blogspot.com/
    Vilka snygga kläder du gjort. Har fortfarande inte sytt någon medeltidaklänning till mig själv. Maken lägger beslag på symaskinen då han måste sy kläder till ett lajv. Men jag får ta det senare.
  • Armine

Nu har jag gjort försök två med att sy en solhatt. Denna gång blev den bra. Nu ska jag bara hitta ett tyg som jag gillar.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle