Kyssen skrev 2008-07-09 14:55:13 följande:
Ang haklapps-diskussionen: Jag syr alltid på kantbandet med en söm, precis som en del andra av er. Brukar inte förstryka den utan lägger bara på plats vart efter jag syr. På den delen som är vid halsen brukar jag dock förvika den lite, så att den redan är svängd när jag lägger den på plats, på så vis blir det snyggast men framförallt enklast att sy den iom att det svänger. Fickan gör jag ca 1.5 cm bredare än vad själva haklappen är, fast bara högst upp - botten på fickan är lika stor som haklappen - tycker faktiskt inte att det blir fult alls =).
Mira: De flesta av oss har nog beställt från minanamnband. Länk finns högs upp i trådstarten. Idag har jag lagt en beställning hos Bibbi - finns det något tråkigare än att köpa snedslå.... kostar en del men man får lixom inget roligt för det, inte som med tyg!! Fast å andra sidan - utan snedslå inga haklappar = ingen försäljning - så i slutändan blir det ju cash ändå =).
Tack för att du skrev att du skulle sökpa snedslå då kom jag ihåg att jag ska besätlla en grej man kan göra egen snedslå med.