Inlägg från: miniliten |Visa alla inlägg
  • miniliten

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

hejhej allesammans jag ska sy en present i form aven T-shirt men den ska vara i stl 122. o det har jag absolut inga mått på =)
    nån som har det??

- bredden nertill?
    - längden från armhålan och ner.
    - bredden rakt över på halsringningen =)

ja det va väl de =)

nån med råd?

• miniliten
    yrväder skrev 2008-06-18 11:43:21 följande:
    14 tvärs över halsen utan mudd10 tvärs över halsen med mudd31 tvärs över under armarna (och nertill) (detta är dock på mitt mönster anpassat för H, som är lite smal, han har nog 116 på bredden, så du kan nog lägga till 1 cm, dvs 32, om barnet i fråga är lite mer normalhullig)30 från armhålan och ner
    tack du är en ängel =) då ska vi se om vi kan få till den presenten =)
  • miniliten

ja idag har det sytts ett par kanintröjor till mina twins dom finns att beskåda i bloggen.
    rikitigt underbart var tyget att sy i iaf.... och jag kan inte vara mer nöjd med tröjorna =)

• miniliten
    smulan 75 skrev 2008-06-18 22:55:01 följande:
    Hej tänkte bara fråga, någon som sett kardborreband(att sy på)i andra färger än vit eller svart? Var i så fall? gärna på nätet. Tack på förhand
    har för mej att stoff och stil har en hel del med färger...
  • miniliten
    Cirrus skrev 2008-06-24 10:29:19 följande:
    Även som "inventarie" får man ibland fråga flera gånger. Jag undrar fortfarande över en bra kjollängd för str 92. Hjälp någon?
    kjollängd kan jag kanske hjälpa dej me finns en hel del urväxt i dotterns garderob... men vad för kjol vill du ha kortkjol??
  • miniliten
    Stratus skrev 2008-06-25 12:34:46 följande:
    Ooops, nu har jag beställt 35 m tyg... Hoppsan, hur gick det till.
    shit det va inte lite tyg det du, men kul ju.... vart har du handlat?? nyfiken =)
  • miniliten
    PajaS skrev 2008-06-25 15:20:08 följande:
    Nån som har sytt av det här tyget? Har beställt men inte fått det än. Tänkte om nån har lite inspiration!? www.stoffochstil.se/Katalog/Offer.aspx...
    jag har inte sytt av just det tyget men har det hemma oxå, men av andra i samma "sort" regnbågstyget som många har därifrån har jag sytt leggins, och tröjor/t-shirts i.  ska best mer o göra singoallatunnikor till minaknoddar. perfekt till mössor o dreglisar.
    har gjort svala sommarbyxor i det vit/svartrandiga dom har, bodys mm................ =)
  • miniliten
    mian71 skrev 2008-06-25 16:26:56 följande:
    Det blir inte rynktigt nog, på något vis. Tråden verkar ha för dålig elastisitet, klänningen skulle aldrig kunna sitta uppe med hjälp av bara resårsmocken, även om jag hade 20 rader av den. Jag vet ju att några ångar på tråden för att den ska krympa och det funkar inte på den här tråden. Jag får nog köpa ny tråd, helt enkelt, och ta till min favo-sysselsättning.. sprätta (ha, jag avskyr att sprätta!).
    har du sån helt vanlig resårtråd på rulle så grå det iinte ånag på den, det ä en anna speiell till sånt, jag sydde för först agången smock för nån vecka sen o sen i helgen sydde jag smock i en klänning till min syster, jag trodde det skulle vara så svårt som du nu beskriver men här gick det som på räls jag bara syr med raksöm och med resårtråden på undertrådspolen och det rynkar sej rejält, typ hälften så stort blir tyget.... mysko att det inet funkar.... hoppas du får till det.
  • miniliten
    Kakan83 skrev 2008-06-25 20:49:51 följande:
    Ni som syr på vanliga maskiner, vilken söm använder ni när ni fållar?

jag anv mej av tvillingnålen, jag älskar tvillingnålar =)

annars blir det en o annan som pillan 81 hushållsoverlocken... men numera näst intill bara tvillingsömmen.
    har tyvärr oxå "bara" vanlig maskin men jag trivs med den faktiskt, inte gett mej in i det dä rmed overlock osv än =)

• miniliten

hejhej alla glada sytrådare.....
    vet nån vart man kan hitta fin himmelsblå mudd?? inte babyblå utan lite mörkare, o inte heller klarblå =)

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle