Inlägg från: miniliten |Visa alla inlägg
  • miniliten

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

jag har uppdaterat med kaninisar i olika färgkombos =)  nu ska jag snart ge mej på o göra lit enyföddhets set, två kusinbarn har kommit till världen =)

• miniliten
    HugOlle skrev 2008-07-04 22:33:47 följande:
    Vad menar du nu (orolig!) Är det inte brun bakgrund, gul bakgrund o röd bakgrund att välja på¨??? O sen vita o svarta elefanter på??
    det är väl bara vita elefanter på alla dom bakgrunderna du nämnde lr?? ser o har jag fattat fel kanske  =)
  • miniliten
    Lallan skrev 2008-07-13 16:13:35 följande:
    Har tidigare sett ett Cars tyg med beige och grön bakgrund som ser ut som en karta med bilar över men nu när jag tänkte köpa det så var det slut på båda Ohlssons affärerna som finna här i närheten. Är det någon som vet vilket tyg jag tänker på och sett det nyligen?
    jag vet vilket du menar och jag har sett det på jysk, men har inet varit där nu på ett tag så vet inte om det finns kvar.
  • miniliten

gud va mycket fint det sys i elefanttyget nu då =) mina ligger så fint i en påse dä ro väntar på att bli hämtade så finnsinet i min ägo än, så jag har sytt lite i kanintyget så länge... ett par fina set till nyfödda kusinbarn, alltid kul o sy till så små knoddar då mina twins numera drar stl 86 !!!
    finns att beskåda i bloggen.

• miniliten
    car skrev 2008-07-19 19:42:31 följande:
    Har en Hugin Victoria - enkel och bra - fungerat hittillsNu har jag ju hängt i den här tråden ett tag och börjat sy betydligt mer, och ni snackar om overlocksömmar Enligt den bilden som jag sett här i tråden tycker jag det ser ut som om det finns på min maskin med, men jag får inte till den sömmen.Så här ser det ut på maskinenär inte H-sömmen en overlock?Någon som har samma maskin?
    hejhej jag har en hugin veronica... alltså inte viktoria men annars samma maskin en helt vanlig enkel än så länge. =)
    det är H ja, men jag får till den men den ä svår att få bra i väldigt stretchiga tyger, ofta den blir "gles" då så den inte blir så fin som på bilden....

inte mycket till hjälp men ja, jag har iaf en hugin =) lycka till o hittar du nån bra inställning kan du ju skvallra till mej ,tack =)
  • miniliten

inte så mycket sytt nu över semestern men har iaf uppdaterat bloggen med ett varsitt set med tryckt igelkott på till tvillingarna =)

nu blir det nog till o spåna på nått mössmönster då det blåser kallt och är endast 11 grader här hos mina föräldrar där jag just nu befinner mej o mina mössmönster är hemma, men imorrn då det ä marken kan det nog behövas en mössa....
    variation i vädret om man säger så =) för 3 dagar sen var det stekande hett o idag kallt som satan =)

hur mycket mindre i procent bör man göra en mössa mot vad huvudmåttet är? min grabb har växt en hel del om huvudet så gamla måttet stämmer ju inte alls! TIPS!!??? snälla

• miniliten

första helt klart, enligt mej då =)

• miniliten

Sandra G skrev 2008-08-10 14:33:04 följande:

Tack, kikade där nu. Jättefina tyger. Är det lätt att sy i velour? Jag är ju lite av en nybörjare och har bara en vanlig symaskin utan några vidare finesser.
    jag har oxå bara en enkel vanlig maskin, man kan sy så mycket mer än vad man tror med en sån =)
    o ja jag kan nog säga att jag tycker velour ä enkelt att sy i, jag har inte ens sytt i 1 år än så =)
    kika in i min blogg får du se vad jag åstadkommit.
    köp du lite velour o sy i.... så härliga kläder ju =)
  • miniliten

Sandra G skrev 2008-08-10 14:58:21 följande:

Gud vilka fina kläder du sytt! Du är ju superduktig!Vad använder du dig av för mönster? Tyckte byxorna såg så mysiga ut.
    taaaaack =)
    jag anv mej inte av mönster, lr ja jag köper inte färdiga mönster... jag tittar på endel köpta plagg o utgår därifrån o sen ändrar det som behövs till mina knoddar, så jag får en byxa jag gillar =)

läggs snart upp nytt i färgade ugglor i bloggen me =)
  • miniliten

Mimmi 71 skrev 2008-08-10 17:41:13 följande:

Sandra G skrev 2008-08-10 16:22:15 följande:
    Jag har "delad" erfarenhet av S&S´s kvalité på velour. Köpte deras cerica som jag tycker är helt OK, hyffsad tjock medans den turkosa är för tunn enligt min åsikt. Pga den varierande kvalitén så vill inte jag köpa därifrån, åtminstone inte till försäljningskollektionen. Då vill man kunna garantera bra kvalité.
    ja det ä visst väldigt olika från gång till gång därifrån för just den turkosa jag fick därifrån för ett tag sen var underbar i kvalitén... riktigt tjock o go. o lika så den bruna den gången..
  • miniliten
    Tygtiiger skrev 2008-08-11 20:26:25 följande:
    Någon som har bra tips på hur man trycker på tyg med tygfärg och klichéer/stämplar?
    jag har tryckt en hel del numera =) jag tycker det ä så kul o trycka själv då ä det ju verkligen inget masstryck =)
    jag trycker dock inte me stämplar men med bakplast o gör egna tryck.
    frågor så kika in i bloggen, annars ä det bara o fråga på =)
  • miniliten
    PajaS skrev 2008-08-12 10:56:08 följande:
    Hörrni, vad skulle ni göra av detta?www.familjeliv.se/hem/pajas/gallery/phpexz0yg...Min sambo vill helst köra det på tippen men det tycker jag är ohult. Har flera meter av det, är min mormors gamla gardiner i ganska kraftig väv.
    byxor, klänning, väska....=)
  • miniliten

Sandra G skrev 2008-08-12 14:48:14 följande:

Jag ska på dop på lördag och nästa lördag. Tänkte sy varsin "dagisväska" att lägga presenten i. Tror ni att det är uppskattat? Jag tänkte att det kunde vara roligare än att ge bort presenten i en kartong från H&M
    jag syr ofta en väska o ger bort presenter i..... mycket uppskattat o kan verkligen tänka mej att det blir en bra grej på ett dop, då anv den ju som lite skötväska efter. tycker helt klart det ä bättre än en h&m kartong.
  • miniliten

snälla ni här inne.... HUR vändsyr man en jacka utan att det blir en tvungströja totalt!!! =)

jag vill alltså fodra en jacka med fleece. hur gör jag, får inte till de. snälla nån hjälp mej

• miniliten
    isema skrev 2008-08-28 08:21:44 följande:
    Hur är det SoS velour ? Jag har varit och klämt och känt på den och tycker det känns som om den inte andas? Vad tycker ni som använder den?
    jag har anv mej av deras turkosa än så länge och den älskar jag, den ä sååå underbart mjuk o gosig.
    har den bruna hemma oxå o den känns bra även den.

men inte andas,? jag kan inte se nått fel med den iaf =)
  • miniliten
    Elyelle skrev 2008-08-30 23:04:29 följande:
     Nej, du har inte fel. Jag gjorde en fleecejacka utan foder flera ar sedan och det blaste rakt igenom, trots att jag hade dubbla lager i livet. Sa det skadar inte att fodra fleecen, om man ska ha den i kallare vader.
    ni tycker alltså att den ä relativt tunn, hm
    kan man då anv den fleecen som foder i en jacka med bomullstyg över. det blir då inte för tjock??
  • miniliten
    Elyelle skrev 2008-08-31 05:53:44 följande:
     Det ar inte tjockleken pa fleecen, som ar "problemet" utan att den slapper igenom vind, som om man inte hade nagat pa sig alls.  Darfor fodrar jag de fleecejackor, som kommer anvandas nar det ar kallt.
    ok men går det o ha polarfleecen till fodring av en bomullsjacka lr ska jag välja nån annan?
    ska lägga iväg en best idag så vore jätettacksam för svar, är den för tjock lr går det?
  • miniliten

en fråga bara den nya S&S katalogen, den finns inet på hemsidan än va?? finns ju bara hemtextil o nån julkatalog o sen den gamla stora.... lr har jag misstagit mej helt.

måste man beställa den nya lr får man hem den om man beställt tidigare av dom??

• miniliten
    sarahl skrev 2008-09-04 14:53:58 följande:
    ingen katalog här heller. Ni som trycker på tyg, vilken färg köper ni? just nu har jag panduros men de är så små förp.
    jag trycker endel men jag har oxå panduros färg och den finns ju i 4 olika stl på burkarna/falskorna... jag köpte nu denna gång rätt stora =) så man har hemma.
  • miniliten
    sarahl skrev 2008-09-04 15:08:08 följande:
    miniliten.- det har ajg inte sett, förästen har du fått tyget?
    jappz kanon... =)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle