• Busis

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Någon av er som vet ungefär hur mycket tyg det går åt till ett par muddbyxor stl: 98???? har läst lite i denna tråden och hittat inspiration. Har också "bara" en vanlig maskin med bland annat elastisk söm, tänkte sy några par muddbyxor till mina lite större tjejer i stl: 98 och 128

• Busis

Tyg tigern:Okej då vet jag ungefär tack tack, ska hitta ett bra mönster .

• Busis

Håller på med en sådan där dagisväska, sytt ihop allt och fått i foder, men hur syr man på snedslå på bästa sätt. Nån som är bra på förklara eller har någon bild, jag fattar inte riktigt, på den beskrivningen jag har på väskan står det bara att man ska sy ihop yttertyget med fodret med hjälp av en söm runt om och snedslå........tacksam över svar.

• Busis

tyg tigern: Tackar och bockar för en väldigt bra beskrivning Tror jag fått gräpp om hur man gör nu, och blir det lite fel så finna det ju sprättare

• Busis

Om man har ett mönster på muddbyxor och vill ändra det i storlek tillexempel från stl: 80 till 98, hur många cm bör man öka med varje storlek? Sitter mitt i syendet av väska och fick bra mycket tyg över till byxor

• Busis

sarahl: ok, det är bara att prova sig fram då Har fått ett hum om hur det ska bli nu i alla fall.Tack tack

• Busis

Ni som är experter på detta med att sy och olika maskiner. Nu syr jag på vanlig maskin är det svårare att sy på en 3-4trådars overlockmaskin? Hittade en bra overlock men vågar licksom inte riktigt köpa den, är rädd för att det ska bli svårare med alla trådar och kniv och allt.....fega lilla jag

• Busis

Här kommer en fråga angående dagisväskor igen , har fått dille på dagisväskor, håller på att sy till mina dagbarn att ha hängandes i hallen. Om man vill ha fickor på dessa väskor innuti, då ska man väll sy fast fickorna i fodret innan man syr fast fodret i själva yttertyget..? Det är väll det enklaste.

Tyg tigern: Tack för hjälpen med snedslån jag klarade det utan problem och snyggt blev det också

• Busis

Klara07: hittade mönstret på en sida på internet. Vill du ha adressen?

Lyckades klura ut hur man fick dit fickor

• Busis

Lillofant: Den beskrivningen är precis den jag använder när jag syr mina dagisväskor, väldigt bra beskrivning och så lätt att sy, tycker absolut du ska sy en dagisväska eller två

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle