Inlägg från: Kallokanin |Visa alla inlägg
  • Kallokanin

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Hejsan! Jag trodde att jag skrev ett inlägg igår, men nu hittar jag det inte själv så jag misstänker att det försvann nånstans på vägen...

Jag undrar om ni har något tips på en bra (läs pålitlig och lättanvänd) overlockmaskin? Jag är också sugen på en broderimaskin som man kan importera bilder till (helst utan att behöva specialprogram till, men jag misstänker att det kan bli svårt). Framförallt vill jag brodera monogram med den.

• Kallokanin

Stratus: Oh la la vilken fin maskin! Låter helt perfekt att kunna koppla ihop den direkt med USB, och att programvaran ingår. Hela grejen för mig med broderimaskin är att kunna brodera egna bilder, så bara färdiga broderkort är inget alternativ för mig. Allra helst ska maskinen inte kosta mer än 10000, dock. Stort tack för tipsen!

• Kallokanin

Stratus: Jag misstänkte det! Har du någon aning om vad minsta-möjliga-priset skulle kunna vara? Jag har en pytteliten firma (mini!) och min tanke är att det vore roligt att kunna utöka med broderade monogram, men det ska ju helst gå jämt upp åtminstone.

• Kallokanin

yrväder och Bling1975: Tusen tack för tipsen! Klart intressant! Här ska läsas på.

• Kallokanin

Stort tack alla hjälpsamma människor! Det uppskattas verkligen! Jag ska kolla upp alla bra förslag så fort jag kan. Jag gillar Janome (har en vanlig maskin därifrån) och tycker att det finns nåt väldigt tryggt med garantitid på 5 år. Spännande!

• Kallokanin

Dora: Guuud vad fint ditt gröna uggletyg blev! *kär* Jag som är ny på familjeliv har inte sett mig mätt på ugglor än. Alls! Var har du/ni köpt tyget?

• Kallokanin

Snoddas snoddas: Tack så mycket! Jag har inte sytt på länge men fick sånt kli i fingrarna av just det tyget.

• Kallokanin

Snoddas snoddas: Kan man skicka efter tyget från jofotex? Gillade elefanterna mycket också, men förstår det som man helst ska åka dit och handla.

• Kallokanin

Dora: Nämen? Är det lika hårt med alla färger eller just det gröna?

Bling1975: Det låter ju toppen! Tack!

• Kallokanin

HugOlle: Jag såg faktiskt inte vad som var fel, hade aldrig tänkt på det om du inte hade sagt nåt. Så du har helt rätt, det är nog du som tänker på det mest. Jag röstar på att låta det vara!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle