Inlägg från: Kallokanin |Visa alla inlägg
  • Kallokanin

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Jag kom på att jag har en fråga till till er! Jag har nämligen grejor för att screentrycka, men lite småont om idéer. Vad skulle ni vilja ha tryckt på ett barnplagg? Både text och bild går utmärkt.

• Kallokanin

Bling1975: Jättesnygg slända! Stiligt! Bra idé att kolla runt på etsy, ska jag definitivt göra. Jag skulle också verkligen verkligen vilja ha en overlock/coverlock plus broderimaskin, och helst också en lasermojäng som skär ut gummistämplar. Sa jag att jag är pysselpundare?

• Kallokanin

Hoppsan! Försöker igen...

Muppsan: Jag har tänkt på att det vore kul att sy saker till spjälsängen, som spjälskydd, påslakan och kanske ett babytäcke. En åkpåse till vintern, ett babynest eller amningskudde kan också vara bra att ha. Kanske? Och haklappar och förkläde för de något större barnen.

• Kallokanin

Muppsan: Vad roligt! Pinglor finns om inte annat på Panduro.

• Kallokanin

Muppsan: Har de inte pinglor där går det att beställa via nätet, men låter lite onödigt med frakten bara för några små pinglor. *s* Tipsar om ställen ändå: www.cchobby.se, www.slojddetaljer.se och förstås panduros sida.

• Kallokanin

madebyinferno: Assnygg sufflett till vagnen!

Vad fina saker ni gör, allihopa! Jag blir jätteinspirerad av era bloggar!

• Kallokanin

Caeruleus: Det är ju skittråkigt att tvätta en gång till, men ännu tråkigare OM det färgar och du struntade i att tvätta det igen.. Törs inte säga hur stor risken är.

• Kallokanin

Solstraalen: Jag skulle göra precis som Dora skriver! Kanske med en sån där stopper som man brukar ha på sovsäckar till stängningen? Enkelt och effektivt.

• Kallokanin

Caeruleus: Å skit också! Verkligen typiskt. Och detta TROTS två tvättar av muddväven... Funkar inte klorinen så färga över allt med någon färg du tycker om, om du inte vill slänga allt.

• Kallokanin

madebyinferno: Klokt att inte slakta originalet. Det brukar nämligen vara det säkraste sättet att skaffa sig magsår.

• Kallokanin

Caeruleus: Jag håller tummarna för att det går vägen nu då!

• Kallokanin

Jag säljer inte kläder, men dock en del annat. För er som funderar på enskild firma vill jag tipsa om ett jättebra bokföringsprogram som heter Visma enskild firma, lätt att använda och hjälper dessutom till med deklarationen!

Skatt ska man betala även för alla inkomster på hobbyverksamhet över 7000:- om jag minns rätt. Om det inte är ändrat, vill säga! (Bäst att gardera sig. )

• Kallokanin

Nog måste man väl få diskutera skatt på ett forum? Helgalet annars!

• Kallokanin

Kaja: Man måste dessutom lägga på moms på butikspriset (och även innan butikspris om tillverkaren har företag). Visst börjar man uppskatta allt hantverk!! Svårt att få betalt för den tid man lägger ner.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle