Inlägg från: Botilda |Visa alla inlägg
  • Botilda

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Tryckknappar - har ni sett webberbjudandet på Snapsource? Jag kunde inte låta bli att nappa på 150 små (9 mm) tryckknappar inklusive verktyg för 20 dollar. Femton olika färger! Ska bli spännande att se hur de ser ut när de kommer!

• Botilda

Länken kanske blev avkapad när jag klistrade in den. Gå in på
    www.snapsource.com
    och välj More products och Online only.

• Botilda

Spenatmamman, du får recensera boken sen, den låter intressant. Jag har Gunthers ?Sy själv? som jag tror är bra (fast jag har inte använt den än så egentligen vet jag inte).

• Botilda

Apropå att beställa från USA, kan jag berätta att Superbuzzy fått in elefanttyget igen. De har också en annan variant av elefanter och dessutom flodhästar och pingviner som var nästan oemotståndliga.

• Botilda

Dora, klarar man sig utan verktyget tror du? Jag beställde ju till de minsta knapparna, men tänkte kanske köpa de som är aningen större om de är bra. De fanns ju i betydligt fler färger. Det största värdet för mig är nog att hitta just de små tryckknapparna och alla färgerna. Att det blir rätt billigt är ett extraplus.

• Botilda

Undertrådsspolar till min Bernette kostar 20 kronor styck i Stockholm! Eller fyra för 70 kronor.

Idag har förresten tryckknapparna från Snapsource kommit. Små och nätta i fina färger. Har dock inte hunnit testa dem än.

• Botilda

Småkottarna, kantband till trikåkläder ksn vara muddväv eller trikåtyg som man klipper själv. Det finns också färdiga trikåkantband, men inte i så många färger. Ytterligare ett alternativ är vikresår. Vad man använder beror ju helt på hur man vill ha finnishen - eller vad man har hemma

• Botilda

(när ska jag lära mig att läsa alla inlägg först och svara sen?)

• Botilda

Gekko, mys är viktigare! Och evighetsprojektet kommer att bli så lyckat så!

Jag har rockat ugglor, utan ugglor...

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle