Inlägg från: Botilda |Visa alla inlägg
  • Botilda

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Jag hoppas att man kan rita mönster och vabba med småfebrig tvåochetthalvtåring. I så fall vet ni vad jag gör i eftermiddag... (Har redan beställt för mycket från Bibbis och diverse tygsajter, så det har jag inte samvete till)

• Botilda

Men Tyras, så länge du och maskinerna också får plats i syrummet är det väl ingen fara? Syrum... *drömmer* Själv gör jag nu mitt bästa för att göra lite mer plats i min tygbyrå (!) så att några av kassarna från garderoben kan flytta in där i stället. Sambon muttrar när han försöker knöka in sina mc-grejer i garderoben och jag muttrar tillbaka när han demonstrativt ställer olja på min tygbyrå. (Vilket i och för sig är en anledning för mig att se till att där är fullt.) Jaja, OT. Nu ska jag klippa mer tyg och sen prova olika sätt att rynka tyger utan att behöva sy rynktrådar.

• Botilda

Jag var inne i symaskinsaffären på fina gatan för att köpa rynkfot häromdagen. Men innehavaren visade ett alternativ som hon tyckte var nog så effektivt... Fast jag är ju lite hm... ?prylintresserad? så jag tror att det blir en rynkfot ändå.

Cirrus, jag håller med de andra. Sy knickers! Det kommer att bli toppenbra - man behöver ju inte krångla till det varenda gång (som jag verkar ha en tendens att göra).

• Botilda

Angel... nej, det behöver man inte. Tygkanten ligger skyddad från slitage inne i kantbandet, så det kommer inte att repa upp sig. (*vinkar till min gamla syslöjdsfröken för att visa att lite nog fastnade*)

• Botilda

Bibbi tar 30 kronor per tvillingnål. Billigaste jag vet, kvalitetsnålar - och som så många andra vittnat om - toppenservice! Nu har hon dessutom min nya favvonål, smal stretchtvillingnål.

• Botilda

Cirrus, jag använder den smala för att jag tycker att det blir snyggt, helt enkelt. Framför allt på kantband och när man stickar ner muddar, men också för att fålla tajts. I går kväll fållade jag dock en vid kjol och då var den bredare snyggare. Och nu fick jag lust att prova den extrabreda (fast nån sån har jag inte)... Ombyte förnöjer

• Botilda

Åååååååå, elefanter! Nu har jag inte köpstopp längre - det vore både orimligt och omöjligt.

• Botilda

Nu blir jag nyfiken. Vilka blir de nya kaninfärgerna? Jag har läst att de ska komma både här och på några bloggar, men inte på Jennys egen.

• Botilda

Aje, funderar på det! Men jag har med mig en 2,5-årig Sprallin i så fall. I morgon eller på torsdag. Vi kan väl höras framåt kvällen och bestämma något?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle