Inlägg från: lilllinda |Visa alla inlägg
  • lilllinda

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Så gld jag blev när jag kom hem o kollade i brevlådan ska sätta mig i lugn o ro i kväll o titta i katalogen Glad
  • lilllinda

oj så mycket ni har skrivit sedan jag kikade in igår... läser i kapp i natt på jobbet Flört om tid finnes.

Kom till att tänka på en sak när jag var i Danmark idag. En bra tygaffär är ju faktiskt stof 2000 ( www.stof2000.dk ) den påminner om stof o stil (som också är danskt) både tygmässigt o prismässigt men de har inte samma sotiment rakt av. Finns flera butiker i Köpenhamn, Helsingör o på många andra platser i Danmark + webshop. Jag handlade inte så mycket där idag, men det berodde på att barnen inte var så sugna på att vara där inne Fundersam
    Kollade lite snabbt i nya katalogen o såg att de har polarfleece med hjärtan på i 4 olika färger, bla lime/brun o fuxia/orange. Den ska jag titta närmare på vid nästa besök! Kostade typ 59 danska kr/m.

• lilllinda
    Snoddas Snoddas skrev 2008-09-05 15:41:10 följande:
    Svar på #4524Lilllinda- Vet du hur deras velour är? De hade ju jätteläcker randig!!!
    Har inte köpt någon där, men ska kolla nästa gång jag åker dit så jag återkommer med svar.
  • lilllinda
    AMDA skrev 2008-09-05 15:46:19 följande:
    Men ÄR inte stof 2000 samma som SoS??
    nej, sos (Peters resthall) finns i roskilde
  • lilllinda
    Pochahontas skrev 2008-09-05 21:45:41 följande:
    Tyras föräldrar: Ja, helt ok pris, men frakten blev 172 danska kronor för en enda meter av tyget! Men tack ändå.
    Men du bor väl i skåne om jag inte minns fel, åk in till Helsingör någon dag o handla i stof 2000 butiken. Den ligger typ 5 min från färjorna.
  • lilllinda

kollar runt lite på nätet nu när jag har lite dötid på jobbet, symässa i Malmö 27-29/3 nästa år det låter lockande Glad

• lilllinda
    Pochahontas skrev 2008-09-06 09:02:01 följande:
    lilllinda: Det har jag inte ens tänkt på! Det skulle man ju kunna göra.
    Det blir ju en jättehärlig utflykt, boka in det omgående Glad
  • lilllinda
    AMDA skrev 2008-09-06 21:57:42 följande:
    fina tyger men de var ju dyra 150:-/m för vanligt bomullstyg???
    håller med, det var inte billigt...
  • lilllinda
    Lallan skrev 2008-09-08 16:53:53 följande:
    Har lagt upp några nya bilder i galleriet under pyssel. Måste skaffa en blogg snart men känner att jag kanske inte skulle uppdatera den så ofta då jag inte ens lyckas med galleriet här.
    Så fina kläder du har gjort! Får man fråga vilket mönster du har anv på velourbyxorna? Om eget, vilket har du utgått ifrån från början?
  • lilllinda
    Lines underbarn skrev 2008-09-08 18:12:41 följande:
    Nu har jag äntligen sytt lite! Vill ni kika i bloggen? underbarn-underbarn.blogspot.com
    fina kläder! Frågar dig också, vilket mönster har du anv till pösbyxorna? Om eget, vilket har du utgått ifrån från början?
  • lilllinda
    sarahl skrev 2008-09-08 21:07:44 följande:
    tänkte beställa velour från stoff o stil, hur var den nu igen? tänkte beställa brun och petrol.
    den bruna är inte alls fin, mkt bättre finns på tygpyssling.se
  • lilllinda
    Lines underbarn skrev 2008-09-08 19:58:04 följande:
    Tack så mycket! Jag har haft hjälp av Ottobre nr 4/07 trikåbyxa, för att få till grenen, sen har jag testat mig fram för att hitta bra passform och "rätt pös". Det har tagit några "testbrallor" och nu tycker jag att de sitter riktigt fint!
    Tack, ska kolla i den tidn.
  • lilllinda
    LumLumLum skrev 2008-09-09 11:46:36 följande:
    Nu finns ett exemplar av nya upplagan av Sy till barnen ute på Tradera. www.tradera.com/sy_till_barnen_62_98_centilan... (inte min auktion) Ska bli väldigt intressant att se om den blir såld till det priset. För inte kostar den väl så mycket att köpa? Jag har inte kikat på den eftersom jag hade turen att hitta ett ex på loppis för en tia häromveckan.
    Läser i kapp...

Jag har inget traderakonto men bad min kompis att hon ska maila säljaren o fråga om det är den boken som säljs på tradera för 185 kr får se om det kommer svar...
  • lilllinda

Ska köpa tiny tyg (Karin Mannerstål) och sy lite till barnrummen, är det samma priser överallt som tex på barnyger.se ?

• lilllinda

glömde skriva att det är tiny busungar.

• lilllinda

Gillar även mairos elefanter, men det brukar också vara ganskla dyrt...

• lilllinda
    Dora skrev 2008-09-11 12:40:34 följande:
    Ja herrejösses! Nästan 300 spänn metern! :-O Men gud vad fint det var.
    Ja visst är det fint! Jätteläckert att sy kläder av!
  • lilllinda
    cooki skrev 2008-09-11 21:40:05 följande:
    Tänkte höra med er som kan... Ska köpa en ny symaskin och tänkte lägga 2000-3000:- (helst så lite som möjligt ). Vad skulle ni rekommendera? Hittade en Husqvarna Emerald 116 för 2500:-, är det nåt att ha? Kom gärna med förslag på vad jag bör satsa på! Jag syr inget avancerat - gardiner, kuddar, påslakan, mössor osv. Inget märkvärdigt med andra ord.
    Jag har en emerald 183 och den är underbar! Köpte min via nätet från Danmark, mycket billigare än här i Sverige (sparade 2500 på köpet) o frakten gick på 99 kr.
    Kommer inte ihåg vad shopen heer, har tipsat om den förut men det är ett tag sedan...
  • lilllinda

Beställt lite fr e-slöjd nu. Är inne o kikar lite på mg tyger har de bra trikå? Blev sugen på att köpa lite randigt bla den blå/gröna på sid 1 bland randig trikå.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle